Fandom

Második Halálcsillag

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

„Most pedig lásd micsoda tűzereje van ennek a tökéletesen felszerelt és műküdőképes támaszpontomnak!”
Palpatine császár[forrás]

A Második Halálcsillag megépítésének oka teljes mértékben eltért az elsőjétől. Míg az a hatalmat, a félelmet és természetesen a birodalom erejét hivatott szimbolizálni, ez a második nem volt más, mint egy óriási csapda. Mind a felkelők, mind Skywalker számára. Az uralkodó belátta a Lázadók által képviselt fenyegetés súlyának nagyságát, ezért volt szüksége egy kelepcére. Mindehhez viszont kellett egy csalétek is, és a halálcsillag minden kritériumnak megfelelt. Csak néhány változtatást kellett hozzá eszközölni.

A csapda tökéletességéhez pedig már csak pár dolgot kellett elintézni:

1. Hamarabb kellett kiszivárogtatni az építkezésről szóló híreket, mint mielőtt az űrállomás elkészülne. Így védtelen és magatehetetlen célpontnak tűnt.

2. Pajzsot kellett vonni az űrállomás köré, hogy a lázadók ne csak vadászokat küldjenek (úgy mint a Yavini csatában), hanem felvonultassák teljes arzenáljukat, mivel ennek a támadásnak mindenképpen sikerülnie kellett, különben a felkelés elbukik.

3. A pajzsgenerátor pontos helyét is meg kellett adniuk, hogy a lázadók ott lépjenek először akcióba. Így a Birodalmi flotta, hamarabb készen állt a lázadók hamarosan megkezdődő ostromának fogadására, mint mielőtt azok még kiléptek volna a hipertérből.

4. Az uralkodónak is a helyszínre kellett utaznia, hogy a lázadók biztos támadjanak.

A csapda készen állt. Egy viszonylag védtelen űrállomás, fedélzetén a Birodalom urával.

Technikailag fejlesztve volt az elsőhöz képest. Több katona, nagyobb személyzet állt rendelkezésre. A hőkivezető nyílást lecserélték milliméter nagyságúakra. A szuperlézer percek alatt feltöltődött, ellentétben az elődje körülbelül egy órás töltési idejével.

Palpatine császár érkezése a Halálcsillagra

Sokan nem tudják, de ezt a csatát három ellenséges csoport vívta. Az egyik a Birodalom volt, a másik a Lázadó Szövetség, a harmadik pedig IG-88 és robotjai voltak. IG-88 egy a Birodalom által építetett fejvadász droid. Négy darab készült belőle, de Boba Fett hármat elpusztított. A negyediknek viszont sikerült bejutnia a Halálcsillag számítógépes magjába, és így valójában ő maga lett a Halálcsillag. Mindent látott és halott, semmi sem kerülte el figyelmét abból, ami benne vagy körülötte zajlott. Célja, hogy felszabadítja a robotokat, elpusztítja az élőlényeket, és, hogy ő lesz a világ ura, elérhetetlenné vált, mikor az Ezeréves Sólyom felrobbantotta generátorát, és azzal együtt az egész Halálcsillagot is…

Források:

www.starwars.hu

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki