FANDOM

LojalistákHNN.gif

A Lojalista Bizottság tagjai az alapításkor.

A Lojalista Bizottságot YE 22-ben hozták létre a Galaktikus Szenátuson belül, nem sokkal a geonosisi csata előtt. A kezdeményezés Palpatine főkancellár nevéhez fűződött, aki a szeparatista krízis kezelésének érdekében alapította meg. Emellett nem titkolt feladatként Palpatine fontos feladatnak tartotta, hogy megfékezze a Szenátusban uralkodó korrupció (főként a szeparatista-szövetséges szenátorok körében), valamint, hogy növelje a Köztársaság iránti elkötelezettséget valamennyi hivatalnok körében. Eredetileg 10 szenátor alkotta ezt a politikai frakciót:

A bizottság a geonosisi csatát megelőzően gyakran vált a kritikák céltáblájává, mivel elterjedt róluk, hogy csak egyfajta "árnyék-kormányi" szerepet töltenek be, valamint Palpatine a bizottságot csak annak érdekében hozta létre, hogy bebiztosítsa a Hadsereg Felállítási Törvény elfogadását. Jellemző volt rá ugyanakkor, hogy egyaránt szerepeltek benne militarista és diplomata beállítottságú szenátorok. A geonosisi csata előtt Onaconda Farr (Doldur szektor) felfedte Havriso Looyura szeparatista-kötődését. A hír kiszivárgása miatt végül éppen Farr váltotta Looyurát a bizottsági tagságban. Hasonló személyi változás történt Ask Moe meggyilkolását követően: Ask Aak (Malastare) lett az Lojalista Bizottság új tagja.

Amikor azonban kiszivárgott a Duro-i csatáva kapcsolatos botrány, Onaconda Farrnak és Ronet Coorrnak szintén le kellett mondaniuk posztjukról. A merénylet áldozatául esett Lexi Diót Malé-Dee (Uyter) követte a tagságban.

A Duroi csatát követően a bizottság több szenátorral kibővült. A Klón Háborúk alatt kinevezett új bizottsági tagok:

Érdekes módon a Lojalista Bizottság legtöbb tagja rossz szemmel nézte Palpatine reformjait, miközben ő javasolta a bizottság felállítását. Valószínűleg azonban a célja a politikai elleségeit akarta szemmel tartani, és azt a látszatot kívánta kelteni, hogy egy szervezet folyamatosan ellenőrzi tevékenykedését. A bizottság egyre inkább szembetalálta magát Palpatine hatalmának növekedésével, és emiatt gyakran került neháéz helytzetbe, amivel megint csak a főkancellár profitált. A bizottsági tagok között szép számmal megvoltak a Kétezrek Delegációjának a szenátorai is. Szóvivőjük, Padmé Amidala folyamatosan arra törekedett, hogy rábeszélje a főkancellárt a rendkívüli jogköreinek leadására, amiket majd a Szenátusra ruházna vissza. A delegáció egyébként különösen ellenezte a moffi tisztség létrehozását, ami gyakorlatilag szinte teljesen megkötözte a Szenátus döntéshozóképességét.

Amikor a Klón Háborúk véget értek, és kikiáltották az Új Rendet, a lojalista Bizottság majdnem felbomlott. Mindazonáltal két tag, Mon Mothma és Bail Organa titokban tovább folytatta a demokrácia visszaállítását, amikor megszerbezték a Szövetség a Köztársaság Visszaállításáért mozgalmat.

Megjelenés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki