Fandom

Klónkatona

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

LEGENDS.png Ezen szócikk tartalma A Birodalom felemelkedésének kora időkből való. Ezen szócikk tartalma A lázadás kora időkből való.

Dar Wac.jpg
Segíts a megjelenésen!
Az alábbi szócikknek nincs megírva, vagy pedig hiányos a megjelenések listája. Kérünk, hogy pótold ezeket az információkat! Ha végeztél, töröld ki ezt az üzenetet!
Klónkatona.jpg

Klónkatona első fázisú páncélban

„Fegyverek ők. Végrehajtják, anélkül, hogy megkérdőjeleznék, hogy helyesek-e, a parancsokat. Nekünk harcolnak most. De ki tudja, a jövő mit hoz?”
―Yoda

A klónkatonák egyforma külsejű, genetikailag módosított harcosok voltak, akiket a Galaktikus Köztársaság számára neveltek és képeztek ki, hogy később a Klónháborúk alatt harcoljanak.

A Kamino bolygón klónozott és felnevelt katonákat születésük óta a harcra nevelték, így hamar a Galaxisban valaha létezett leghatékonyabb haderővé váltak. Ez nem csak a kiképzésüknek hanem a Köztársaság és a vezetője, Palpatine iránt érzett feltétlen hűségüknek is köszönhető.

Történet

Kaminói klónozólétesítmény.jpeg

YE 22-re már 200 000 klón ált harcra készen a Kaminón és további 1 000 000 klón felnevelését már megkezdték.

Kezdetek

A klónkatonák története egészen a Naboo-i invázió előttre nyúlik vissza, amikor Tyranus megölte Sifo-Dyas Jedi mestert, és a nevében hadsereget rendelt meg a Köztársaság számára. Sifo-Dyas korai halála után a sereg gyártása teljesen a rejtélyes Dooku gróf felügyelete alá került.

Szigorú próbák után Tyranus a híres mandalori fejvadászt, Jango Fettet választotta mintaegyednek. Amikor a kaminoiak felvetették, hogy a klónokat egy erő-érzékeny emberről mintázták, Tyranus hamar lebeszélte őket. A klónok gyártása előtt a kaminoiak módosították Fett DNS-ét, és kiemelték az olyan erényeket, mint a hűség, függetlenség és a fegyelem. Ennek következtében a katonák engedelmesebbek és ellenállóbbak lettek mint a génmódosításon át nem esett egyedek.

A Klónok háborúja

A közelgő háború

A Szeparatista krízis feszültsége alatt Obi-Wan Kenobi egy titkos klón hadsereget fedezett fel a Kaminon. A Jedi Tanácsot meglepte e hadsereg létezése, és, hogy ebbe Sifo-Dyast is belekeverték. Azonban amikor nyilvánvalóvá vált, hogy a Szeparatisták háborúra készülnek, a klónok feltétlenül szükségessé váltak a Köztársaság sérthetetlenségének és szilárdságának megtartásához. A főkancellár a vészhelyzetre való tekintettel szabad kezet kapott, és első lépésként a klón katonákat mozgósította, mint a Köztársaság legnagyszerűbb hadseregét.

A geonosisi csata

A Szeparatisták főhadiszállásán, Geonosis kopár síkjain történt meg az első ütközet. A klón katonák fejlett fegyverzettel felszerelve, légi támogatással lerohanták a Szeparatista erőket, és átvágtak a droid sorfalakon. A Jedi parancsnokok irányítása alatt kivívták maguknak a háború első győzelmét.

Leírás

Bemutatásukkor a Köztársasági Klónkatonák képviselték a jövő galaktikus hadviselését. Sokkal hatékonyabbak voltak, mint a kor harci droid hadseregei, a klón katonák képezték a Köztársaság új hadászati kezdeményezésének gerincét a Független Rendszerek Konföderációjának haderőivel szemben. A klónok Jango Fettre hasonlítanak, még húszas évei derekán, kevés eltéréssel, amelyek a steril környezetben nevelkedett meggyorsított növekedésnek tudható be.

A létrehozásuk

Clone trooper II.jpg

Külsőre egyformák, testileg jól képezhetőek, fizikailag és szellemileg is nagy teljesítményt nyújtanak - a klón katonák első generációi mind Tipoca város klónintézményeiben nőttek fel, Kamino zivataráztatta városában. A politikailag ambivalens Kaminoiak fejlett genetikai tudományukat felhasználva alkották meg az általuk legjobbnak vélt klón hadsereget titkos épületkomplexumuk hermetikus elzártságában.

A klón hadsereget állítólag egy Jedi, Sifo-Dyas rendelte meg, egy évtizeddel azelőtt, hogy megjelentek volna a csatatéren. A génanyag- forrás egy rendkívül szakképzett fejvadász, Jango Fett volt. Az ő génjeit felhasználva mintaként a Kaminoiak némi átalakítás után kevésbé önálló, de gyorsan fejlődő klónokat hoztak létre.

A génmanipuláció

A gyors növekedés elérése nélkülözhetetlen klónok létrehozásakor, mert e nélkül több, mint húsz évet kellene várni, míg minden katona harcérett lesz. Egy évtized alatt a klónok állandó harci, közlekedési és hadászati kiképzésnek voltak kitéve. Még mindig őriztek magukban egy szikrányi önálló és kreatív gondolkodást, hogy döntést hozhassanak nem várt harci helyzetekben, amire a droidok egyáltalán nem voltak képesek.

Tanításuk

A fizikai és mentális edzés szüntelen folyamában, ebbe a felgyorsított életvitelbe a klónok bizonyosan beleőrülnének, ha a Kaminoiak nem dolgoztak volna ki egy kiegyensúlyozott, fokozatos fejlődési programot. Bár ügyeltek rá, hogy a klón pszichéje ne károsodjon, az érett klónokról nem lehet elmondani, hogy "normális" személyiséggel rendelkeznek, mivel öntudatukat a katonai kiképzésig és parancsok végrehajtásáig határolták. Fett a Kaminora költözött, felajánlva, hogy megosztja eddigi harci tapasztalatit és tanácsokat ad másolatai képzéséhez.

Öltözet

Klónkatonák II. fázisú páncélban.jpg

Klónkatonák II. fázisú páncélzatban

A klón katona páncélja húsz testre szabott plastoid-ötvözetből készült lemezből áll, ezek alatt egy testhőmérséklet-szabályozó magnetikus gripton panelekből álló vékony ruhát viselnek. Jango Fett mandalorián származása hatással volt a páncélra, ez a t-alakú szemellenzőn figyelhető meg. A kaminóiak esztétika világa is érzékelhető az egyszerű színeken és kidolgozáson. Mivel a kaminóiak nem jártasak az emberi ergonómiában, a páncél ülésre kényelmetlen, noha a jövő generációi már kijavítják ezt a hibát. A klón katona sisakja tartalmaz egy komlinket is, valamint továbbfejlesztett légzőfiltert, melyet a csatatér kellemetlen környezetéhez igazítottak. A páncélon lévő eltérő, feltűnő színek szolgáltak rangjelzésként: a zöld jelzésűek őrmesterek, a kékek hadnagyok, a pirosak századosok, a sárgák pedig parancsnokok voltak. A vezetési feladatra szánt katonákat külön erre a célra képezték.

Megjelenés

Filmek:

Star Wars II: A klónok támadása

Star Wars: Clone Wars

Star Wars: The Clone Wars

Star Wars III: A Szithek bosszúja

Könyvek:

Külső űr

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki