Fandom

Klón pilóta

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

„Követjük önt Kenobi tábornok.S-szárnyat támadóhelyzetbe!”
―"Odd Ball" Davijaan

A Klón pilóták különleges klónok voltak akiket a Kaminon klónoztak, a Köztársaság Nagy Hadseregében és a korai Galaktikus Birodalomban szolgáltak pilótaként. A Geonosisi csatában vetették be őket először, ahol az LAAT/i csapatszállító-felderítőgépeket és LAAT/c szállítóhajókat vezettek. Szintén ők vezették a CR20 egységszállító és CR25 egységszállító gépeket. Ráadásul a csillagvadászokat, mint például a V-19 Torrent-osztályú vadászgép, az ARC-170-es vadászgép és az Alpha-3 Nimbusz-osztályú V-szárnyú.

Pilóta.jpg

LAAT/i csapatszállító-felderítőgép pilótája a Geonosisi csatában

Történelem

ARC-170 1.jpg

A 7-es osztag ARC-170-es vadászgépe a Coruscanti csatában

A klón pilóták először a Geonosisi csatában vettek részt. Később harcoltak a Klónok káborújában, ahol ARC-170-es és V-szárnyú vadászokkal harcoltak a szeparatista erők ellen galaxisszerte. A Coruscanti csatában a 7-es osztag, amit Odd Ball parancsnok vezetett. Fontos szerepet játszott abban, hogy Obi-Wan Kenobi és Anakin Skywalker be tudjon jutni Grievous tábornok hajójába, a Láthatatlan kézre, amelyen Palpatine főkancellár raboskodott. A klón pilóták lézerpisztolyt, hődetonátorokat és időzítős bombákat vittek magukkal, hogy az ellenséges hajók fedélzetét megrongálhassák.

Felszerelés

„Kölcsön akarja kérni a páncélomat?Az jó és fehér”
―Sicko a Klón pilóta Finek.

A pilóták el voltak látva egy csomaggal, ami bactát, lőszert és gyógyszert tartalmazott. Ezenkívül volt egy DC-15-ös pisztolyuk és néhány DN repeszgránátjuk.

Odd ball.jpg

ARC-170-es vadászgép pilótája a II-es típusú klón páncélban.

Páncél

Amikor az I-es típusú klón páncél használatban volt, a pilóták is ezt viselték sárga jelzésekkel a sisakon. Azok a pilóták, akik csatahajókon szolgáltak, ennek egy különleges változatát viselték, ami látható volt a Mon Calamar-i csatában. A II-es típusú klón páncélzat pilóta változata YE 19-től volt használatban. A pilóták többsége a nem teljesen zárt sisakot használta, ami az AT-AT pilóták sisakjára hasonlított, de nem tartalmazott élet-fenntartó rendszert.

Kiképzés

A klón pilótákat véletlenszerűen választották ki, hogy pilóták és technikusok legyenek. Tudták vezetni a Galaktikus Köztársaság géptípusának mindegyikét. Megállták helyüket a szárazföldi és haditengerészeti csapatoknál is.

A legismertebb klón pilóták

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki