FANDOM

LEGENDS

A Kinyen egy mezőgazdasági bolygó volt, ami a Kiterjesztési Régióban helyezkedett el a Corelliai Kereskedelmi Tüskében. Ez volt a gran anyabolygó, történelme egészen YE 10000-ig nyúlik vissza. Írott történelme során felszínén soha nem zajlott háború.

A bolygónak több különböző éghajlata volt, hatalmas füves mezők, sűrű, gyönyörű erdők borították. A bolygó szépsége, ahol majnem egy természetes ragadozó sem élt, segített a granoknak, hogy erősen kötődjenek az otthonukhoz és a családjukhoz. Erős kötelékek kötötték össze a gran társadalmat, városaikat igen kis területre koncentrálták, így soha sem voltak távol a családjuktól. Gyakran fogadtak be vadon élő houjixokat háziállatnak.

Ezek a városok, mivel a Kinyen lakosságának nagy részét magába foglalták, helyet adtak a gran kormányzatnak. A kormányzat a legjelentősebb gran családok képviselőinek laza kapcsolata volt, akik általában a társadalom különböző aspektusait irányították. Egy képviselőt véletlenszerűen választottak meg minden 3,5 standard évben, hogy a csoport vezetője legyen. Ez volt az egyetlen útja annak, hogy granok rendkívüli békében éljenek. Ennek következményeként történelmük során egyetlen egy komolyabb konfliktus volt, YE 10000-t megelőzően, de ez a háború is inkább a túlélésért, mintsem a másik nép iránti gyűlöletről szólt.

A granok kormányzata a gran társadalom egészét nagyon hosszú ideig irányította. A legtöbb gran elfogadta a kormányzat döntéseit, kívéve a gran kolóniákat a Hokon és a Malastaren. Félve attól, hogy ezek elpusztítják a családokat és felhígítják a gran fajt, a kormányzat arra kérte a granokat, hogy maradjanak a Kinyenen. Ez megvédte a gran társadalmat, ugyanakkor izolálta őket a Hok-i és a Malastare-i társaiktól.

A Galaktikus Birodalom ideje alatt a granok veszítettek erejükből és befolyásukból. Egyszer a birodalmiak lerombolták az egyik várost a Kinyenen, miután a granok elutasították, hogy a Kinyen összes területét rendelküzésekre biztosítsák. Ez az eset arra kényszerítette a granokat, hogy működjenek együtt a Birodalommal. Néhány gran ezidő alatt titokban támogatta a Lázadók Szövetségét, általában békés eszközökkel, mint az élelmiszerszállítás a lázadóknak. A legtöbb gran elutasította az erőszakos felkelést, még a lázadó szimpatizánsok is azt vallották, hogy elfogadhatatlan bármilyen fegyveres harc a bolygójukon. Később a Kinyent az Új Köztársaság szabadította fel.