FANDOM

LEGENDS.png

L E G E N D Á K
K Á N O N
QuinlanVos-SWE.png
Kiffar
Biológiai rendszerezés
Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

1.7 méter (átlagosan)

Megkülönböztető
jegyek:
Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Kiffu

Ismert személyek:

A kiffarok emberszerű lények voltak a Kiffu bolygóról. Sokan tévesen "kiffu"nak hívták ezért őket.

Képességek

A kiffarok mintegy egy százaléka képes volt emlékeket kiolvasni a személyes tárgyakból, köztük korábban élőkből, így holtestekből, érintésükkel, amely képességet pszichometriának hívtak. Ugyanakkor élőből ezeket nem tudták normálisan kiolvasni. Quinlan Vos volt a ritka kivétel a Dooku grófnál eltöltött tanulóidő után.

Kultúra

A kiffarok a Kiffu és a Kiffex bolygókat lakták, és bőrszínük különböző árnyalatú volt az emberekétől.

Kinézetre az emberekre hasonlítottak kivéve a speciális arcfestéküket. Ezek a jelek, amiket qukuffnak hívtak fiatalkori tetoválások voltak, amiket anyai ágon örököltek. Abban a ritka kivételes esetben, amikor az anya nem volt kiffar, ekkor az apa jegyeit vették föl. Ilyen volt Korto Vos esete, aki a kiffar jedi mester, Quinlan Vos és emberi anya, Khaleen Hentz gyereke volt. A klántagság apai ágon öröklődött, de nem világos, mi történt, ha az apa nem volt kiffar, mint Ailyn Vel esetében. Ezek a tetoválások jelezték, hogy a kiffarok melyik klánhoz tartozhattak, mivel ezek a klánok harcban álltak egymással a kiffar történelem nagy részében. De a birodalmi megszállást követően a faj nagy része, így a viszályokat generáló klánvezérek is elpusztultak.

Az arcfestékek hagyományos színei a vörös, a sárga és a zöld voltak. Bonyolult mintázat jelezte a klánhoz való tartozást.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki