FANDOM

LEGENDS 30px-Era-imp

      HanCsubi javít „Energiaszabályozót... most! Ez nem az. Hozd a hidrokulcsokat!”
Ki-Adi-Mundi Jedi Mester - Ti szavaztátok meg! - Star Wars Akadémia13:17

Ki-Adi-Mundi Jedi Mester - Ti szavaztátok meg! - Star Wars Akadémia

KiAdiMundi
Ki-Adi-Mundi
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Cerea

Született

YE 92

Elhunyt

YE 19, Mygeeto

Fizikai jellemzők
Faj

Cereai

Nem

Hím

Magasság

1.98 m

Hajszín

Fehér (Szürkés)

Szemszín

Sárga

Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedésének kora

Hovatartozás
Mester(ek)
Tanítvány(ok)

Életrajz

"A gróf idealista politikus, nem gyilkos!"

-Ki-Adi-Mundi- {{ minden bizonnyal a harmadik legfontosabb tanácstag volt a Köztársaság utolsó éveiben ársaság és só éveiben [[Y mögött. Pedig csak nem sokkal az első rész történései előtt választották meg a tanácstagi tisztségre, méghozzá úgy, hogy nem volt Jedi-mester. Előzöleg ilyen soha nem fordult elő. Mundival tettek még egy kivételt is: mivel a cereai faj a kihalás szélére került, a Rend megengedte, hogy házasodhasson és gyerekeket nemzzen. Így a cereainak négy felesége és hét gyereke volt. A Cerea bolygó romlatlan paradicsomi világából jött, előtte a bűnt, a rosszat nem ismerte, így az évek során döbbent rá a fájdalmas valóságra. A cereaiknak hosszúkás fejük van, melyben két agy van. Így Ki-Adi-Mundi intelligenciája fenomenális.

Mundinak fiatalon több küldetése akadt, mielőtt a tanácsban felváltotta volna Micah Giett helyét. Többször megfordult a Tatooine bolygón, ahol felfedezte a Kereskedelmi Szövetség háborús terveire utaló nyomokat, de kezdeni nem tudott semmit velük. Konfliktusba került Jabba-val és Ephant Monnal is, mielőtt visszatért volna Coruscantra. Később már újdonsült padawanjával, A'Sharad Hettel térhetett vissza ide. Ezután Mundi nem igazán járt küldetéseken, általában a Tanácsban kapott meghatározó szerepeket, valamint a Jedik képviselője volt a politikában, mert ehhez megvolt a tudása. }}

Az egyre növekvő szeparatista fenyegetéssel a Köztársaság nem tudott mihhez kezdeni. Több szenátor ellen intéztek el merényletet, Padmé Amidala szenátornő ellen is, aki azonban életben maradt, a dublőre halt meg helyette. Padmé rögtön Dookut vádolta a merényletkor, ám a Jedik küldöttségének egyik tagja, Ki-Adi-Mundi megcáfolta a nabooi hölgy szavait, mondván nem gyilkos, hanem idealista politikus a gróf. Mundi azonban tévedett. Obi-Wan Kenobi megdöntő bizonyítékokat talált a Geonosis planétán, Dooku gróf maga köré gyűjtötte a kapzsi szenátorokat és kereskedelmi vezetőket. Obi-Want elfogták, később a megmentésére igyekvő Anakin Skywalkert és Padmé szenátornőt is. A Jedik megmentésére indultak, míg Palpatine elrendelte a klón hadsereg felállítását, amely később szintén hadba vonult.

Hiába az erős Jedi kötelék a több ezer harci droid kifogott rajtuk. Mundi mocskosan-véresen harcolt Plo Koon mellett, ám meg kellett adniuk magukat. A droidok szépen a megmaradt Jedikhez lökték őket. Alig harmincan maradtak. Yoda mester azonban megérkezett a klónokkal és harc vette kezdetét. Ki-Adi-Mundi a zászlósteherhajóra kapaszkodott fel, és később egy saját klónszázadot kapott, amely a droidseregekkel megküzdött. Mundi inkább taktikus volt, így százada szinte veszteség nélkül tudott győzni. Ám sajnos kitört a háború.

Első küldetése Alligán volt, ám ott csak néhány napig tartózkodott, a köztársaságiaknak meggyűlt a baja a holwuff védelmi rendszerrel, Mundit viszont máshova hívta a kötelesség: Többedmagával kellett a Hyporin egy hatalmas droidgyárat megsemmisítenie, ám az Intergalaktikus Bank Klán legújabb kísérletének eredménye, Grievous tábornok rajtuk ütött. Mundiák csapdába kerültek. A csatát csak Mundi, Aayla Secura és Shaak Tii élte túl, minden más Jedi meghalt, még cereai fajtársa, Tarr Seirr is.

Egy évvel később ő és Bultar Swan különleges küldetést kapott, be kellett hatolni egy Társasági Szövetséges bázisba az Aaargonaron. Az aargonari tudatlan őslakosok szörnyűségekről beszéltek és ez valóban így is volt. A koorivari cég az aargonariakat kísérletükhöz felhasználta és élve főzték meg őket egy új gén előállításához. Olyan koorivari harcosokat akartak készíteni, akikre nem hat az Erő (mivel az aargonarik ilyenek voltak). Mundi és Swan megakadályozta ezt, és felrobbantották a bázist. Az aargonarik ünnepeltek és Mundit királyukká koronázták és követték parancsát. Mundi összeszervezett belőlük egy ütőképes haderőt a bolygón és támadást indítottak a szeparatista állomásozó haderők és droidgyárak ellen. Ennek következtében Aargonar felszabadult.

20 BBY-ben a háború hazája felé sodorta: Cereát szintén szeparatisták támadták meg, élükön a Kereskedőtestülettel és a Gossam Kommandóval. Véres harcok árán, bár Mundi megszabadította a bolygót a droidoktól és a gossamoktól, ám családja a mészárlásban elpusztult, gyerekeit mind megölték. Mundi nem feledkezett meg a Jedi Kódexről és gyászát nem mutatta ki, magában siratott, majd visszatért a háborúba. Utolsó küldetésként kapta a távoli fagyos Mygeeto bolygót, ám közben egy időre Anakin Skywalker mestere is volt, mikor rövid időre azt hitték, hogy Obi-Wan meghalt a jabiimi küldetésén. A Mygeeton az IBK droidjai ellen harcolt, klóntársa Bacara volt. A muun szakadárok azonban könnyebb falatnak bizonyultak, mint például Grievous. Mygeeto már kezdett felszabadulni, ám a Kereskedelmi Szövetség beleavatkozott a végkimenetelbe, így állóháború alakult ki.

Bár küldetései a Mygeeton voltak, a háború utolsó napjaiban részt vett a Tanács gyűlésein, legalábbis holoképmásban. Többször szavazott, majd megvolt győződve arról, hogy Grievous tábornok halála után a főkancelllár lemond teljhatalmáról. Tévedett. Palpatineról közben kiderült, nem más mint Darth Sidious, a Sith Nagyúr. Mace Windu és a másik három Jedi-mester nem bírt Palpatine-nal. Anakin áttért a Sötét Oldalra, elősegítette Windu bukását. Palpatine császár első bosszúját a Jediken aratta le: életbe lépett a 66-os parancs.

Ki-Adi-Mundi épp a hadszíntéren vezette csapatait. Klónjait buzdította, "előre". Ám a klónjai megálltak és ráfogták a fegyvert. Mivel cereai, ezért Bacara és klónjainak árulását észrevette, ám esélye sem volt. Az első két lövést kitudta védeni, ám utána cafatokká lőtték a sugárlövedékek, és a nagy múltú Jedi-mester elterült a klón- és droidtetemek között a hideg, havas földön. Jelleme [szerkesztés]

A Cerean faj egyik előnye a többivel szemben az, hogy a hosszúkás fejében két agy található, ami nagyon ésszerű gondolkodást és különleges érzékeket eredményez. Gyorsan gondolkodott és hozott döntéseket, ami egyik oka lehetett annak, hogy a Tanács tagja lett és ellenállást tudott tanúsítani a 66-os parancs kiadására.

Ki-Adi-Mundi mindig is türelmes és nyugodt természetű volt. Sosem gondolta azt, hogy egy probléma megoldhatatlan, sőt, a megoldás mindig kézenfekvő.