Fandom

Kereskedelmi Szövetség

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Kereskedelmi Szövetség egy hatalmas erejű köztársasági kereskedelmi társaság, kartell és óriásvállalat volt, egy lobbi csoport, amelyet YE 350-ben alapítottak, és üzletemberek és kereskedelmi csoportok szövetsége volt, amely saját kereskedelmi flottával rendelkezett.

Hatalma csúcsán teljes csillagrendszereket és minden fontosabb kereskedelmi útvonalat uralt, és meggyőző erejű saját hadsereget tartott fenn. A Köztársaság haldoklásával egyre inkább a üzleties neimoidiaiak irányították.

YE 19-ben, a Galaktikus Birodalom megalakulásával szűnt meg, és olvasztották be az új államba.

Történet

A klónok háborúja előtt

A Kereskedelmi Szövetség egy szállítmányozási korporáció és kartell volt. A Baktoid Fegyvergyárral és a Xi Charral üzletelt, hogy megalakítsa a saját privát hadseregét, hogy végrehajtsa a sithek által befolyásolt terveit. Eredetileg egy igazgatóság irányította, amit egy vezető alkirály irányított.

Különösen a hiperűrutak térképeit tartották meg maguknak, mintsem hogy megosztották volna, amely bebetonozta őket, hogy a kereskedelmi útvonalakat uralják. Csak a jediknek és a Főkancellári Hivatalnak voltak hasonló minőségű térképeik. A Szövetségnek sok protektorátusa volt szerte a galaxisban, és gyakran használták a maghajóikat, hogy védnökségi szerződéseket írjanak alá.

YE 44-ben a Szövetséget Hask irányította. Iaco Starkkal, a Stark Kereskedelmi Kartellből és Adol Bellel a Xucphra Korporációból, Hask alkirály volt a felelős a bacta készletek felhalmozásáért, ami a Stark hiperűr háborúhoz vezetett. A konfliktus során elárulva szövetségeseit Hask a szövetség csapatait a jedik rendelkezésére bocsátotta az ötödik qotilei csatában.

A neimoidiaiak nagy befolyással bírtak az Igazgatóságban, bár a Szövetség csak YE 33-ra lett neimoidiai monopólium, amikor a Kereskedelmi Szövetség Igazgatóságának hat másik tagját megölték, egyedül Nute Gunray alkirályt hagyva életben. Neimoidiai bábokkal töltötték fel a megüresedett helyeket (néhányan közülük tagjai voltak a Megszálló Tanácsnak, ami átvette a Theed feletti irányítást a nabooi inváziót követően).

A neimoidiak, akik a Kereskedelmi Szövetséget irányították a szervezési képességeiket hatalmas fészkek és gomba farmjaik irányításával nyerték, melyek a szülőbolygójukon, a Neimoidian és a neimoidiai pénztárca világokon, a Cato Neimoidian, a Deko Neimoidian és a Koru Neimoidian voltak megtalálhatóak.

Amikor felfedezték az Alaris Prime-t egy droid hadsereg érkezett az erdőholdra Nute Gunray vezetése alatt, hogy kiaknázzák a nyersanyagait és egy bázist hozzanak létre a stratégiailag fontos rendszerben, harcolva a holdon őshonos gundarkokkal. Nem tudva a Kereskedelmi Szövetség jelenlétéről, a vukik Attichitcuk, fia Csubakka és barátjuk, Shoran vezetésével telepeseket hoztak az Alaris Prime-ra. Egy jedi csapat segítségével kiűzték a Szövetséget a holdról.

Miután megszerezték a szükséges nyersanyagokat a különböző bolygókról, mint az Alaris Prime, az Esseles és az Eos, Sidious kapcsolatba lépett Gunrayjel, és megparancsolta neki, hogy használja az olcsó és veszélyes seregét a fejlődő, távoli, naiv Naboo bolygón, ami meghajlik majd a Szövetség akarata előtt még mielőtt a gyanútlan Köztársaság be tudna avatkozni.

A Kereskedelmi Szövetség ellenezte a Galaktikus Szenátus szabad kereskedelmi zóna megadóztatását. Elrettentő példaként Nute Gunray a Naboot blokád alá vetve megállította a bolygó kereskedelmét. Ezt Darth Sidious manipulációinak volt köszönhető, ő parancsolta meg, hogy rohanják le a Naboot. A Kereskedelmi Szövetség két tagfaja, a caaritek és a filordiak, úgy érezték, hogy a blokád elpusztítja a Szövetséget, ezért kiléptek, hogy megalakítsák a Metatheran Kartellt, és kiűzték a Szövetséget a Cularin rendszerből.

A Kereskedelmi Szövetség flottája főleg átalakított Lucrehulk-osztályú teherhajókból állt. Az Irányító Testület (kapzsi üzletemberek révén) nem akart több pénzt költeni, és ezért a hatalmas teherhajókat alakította át két mérföld hosszú csatahajókká, pajzsokkal, turbólézerekkel és hadászati kommunikációs rendszerekkel felszerelve. A Kereskedelmi Szövetség több fajjal, így a colicoidokkal és a Xi Charral együttműködve masszív sereget építtetett.

Ezek mellett, míg a csata sokat várt és nyerséges vállalkozása alatt, a Kereskedelmi Szövetség hadigépezete olcsón épült. Nem akarva több pénzt költeni a droid agyakra, a Kereskdelmi Szövetség Irányító Testülete a tömeges hadseregüket egy központi számítógépről irányították egy Lucrehulk-osztályú Droid Vezérlő Hajó fedélzetéről.

A nabooi inváziót követően, a Szövetség elkezdte változatossá tenni a flottáját, új rombolókat és cirkálókat használt módosított maghajókat központi magokként használva. Emellett a Pammant Dokkok a Kereskedelmi Szövetséget masszív Providence-osztályú anyahajó/rombolókkal látta el, mint a Láthatatlan Kéz.

A Kereskedelmi Szövetségnek egy jelentős monopóliuma maradt a csillagközi kereskedelemben és tekintélyes befolyása volt a Galaktikus Köztársaságban, még egy széket is kaptak a Szenátusban hasonlóan egy tagvilághoz. A Kereskedelmi Szövetséget a Köztársaság utolsó éveiben Lott Dod képviselte.

Nute Gunray a Kereskedelmi Szövetség droid seregeit nem sokkal a geonosisi csata előtt a Független Rendszerek Konföderációja szövetségébe vonta.

Klónok háborúja

YE 24 körül Dooku gróf elkezdte járni a különböző rendszereket és vállalatokat, hogy megalapítsa a Független Rendszerek Konföderációját. Nute Gunray beleegyezett, hogy a Kereskedelmi Szövetség értékeit felajánlja cserébe Padmé Amidala haláláért a nabooi fiaskó bosszújaként. Szerencsétlenségére Zam Wesell elhibázott kísérlete Amidala életére azt eredményezte, hogy Obi-Wan Kenobi egy fejvadászt a Geonosisra követett, ahol Gunray és az FRK különböző vezetői összegyűltek. Kenobit elfogták, de ez csak azt eredményezte, hogy Anakin Skywalker és Amidala felkerekedett, hogy kiszabadítsa Kenobit.

Később ezek az események miatt Mace Windu egy jedi támadó csapatot vezetett az arénába, ahol a foglyokat éppen kivégezni készültek, leginkább Gunray kívánságára. Yoda megérkezésével egy nagy klón sereggel egy nagy nyílt csata bontakozott ki, elkezdődött a klónok háborúja a Konföderáció és a Köztársaság között. A Kereskedelmi Szövetség nem volt már képes kiszállni, és hamarosan a Szövetség fegyverzete a Szeparatista Droidhadsereg része lett.

Klónok háborúja közben a Rosha bolygó mélyen érintett volt a Kereskedelmi Szövetséggel.

A korábbi jedi, Anakin Skywalker, jelenleg Darth Vader kezei által Nute Gunray meghalt, és a Kereskedelmi Szövetség elbukott. A Hatályos Alkirályt, Sentepeth Findost rohamosztagosok arra kényszerítették, hogy írja alá a Birodalommal a békeszerződést, aznap, hogy véget ért a klónok háborúja. A Szövetség értékei Palpatine birtokába kerültek, ezzel segítve, hogy felépítse a Galaktikus Birodalmat. A kereskedelmet a yavini csata idejére teljesen államosították.

Kapcsolatok

Harci droidok

Szerves erők

Csillagvadászok

Szárazföldi csapatok

Vízi csapatok

Légi csapatok

Űrhajók

Kiegészítő hajók

Irányított bolygók

Szövetséges Vállalatok

Megjelenések

Nem-kanonikus megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki