Fandom

Kendal Ozzel

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

LEGENDS.png Ezen szócikk tartalma A Birodalom felemelkedésének kora időkből való. Ezen szócikk tartalma A lázadás kora időkből való. Legendák Kánon

      Jajnekünk.jpg „Jaj nekünk!”
Ezt a lapot át kellene dolgozni, hogy megfelelő minőségű legyen!
Ozzel.jpg
Kendal Ozzel
Életrajz
Szülőbolygó:

Carida

Elhunyt:

YU 3 Executor (Darth Vader által)

Külső
Faj:

ember

Nem:

férfi

Magasság:

1,7 méter

Hajszín:

szőke, később ősz

Szemszín:

kék

Időrend és hovatartozás
Korszak(ok):

Kendal Ozzel a a Klón Háborúk alatt Köztársasági Flotta és Galaktikus Polgárháború alatt a Birodalmi Flotta tisztje volt. Egy ideig a Szuper Csillagromboló, az Executor parancsnoka és a Birodalmi Flotta admirálisa volt.

Életrajz

Fiatalkor

Kendal Ozzel a Caridan született a kereskedő géniusz, Mann Ozzel leszármazottjaként. Fiatal korában kétbalkezesnek és ostobának tartották, sok tiszt-társa nem értette, hogyan emelkedett a ranglétrán, ugyanakkor ő magát mérhetetlen becsvágy motiválta. Egy rövid ideig a Coruscant-i Birodalmi Akadémián oktatott. Ő volt Han Solo tárgyalásán a vezető bíró, amikor Solo megszöktette Csubakkát. Solo lenézte az ostoba Ozzelt.

Solo később látta az Executor fedélzetén a Fekete Özvegy Ködben, a hajó hivatalos üzembe állítása előtt.

Felemelkedés

YU 0,5-ben ő volt a Birodalmi osztályú csillagromboló, a Reprisal parancsnoka, mely hajó a leghatalmasabb volt a Shelsha Szektorban. Ozzel valószínűleg ekkor egy kisebb Szektor Flotta parancsnoka volt. Ő irányította a Teardrop bolygó lázadó szimpatizánsai elleni véres mészárlást, mely után a Reprisal a Birodalmi Védelmi Hivatal (ISB) egyik speciális osztagával gyarapodott, melyet Vak Somoril ezredes vezetett. Az osztag feladata a szektor függetlenségi mozgalmainak leverése volt.

Miután rohamosztagosok egy csoportja megölte az ISB-s Drelfin őrnagyot és megszállták a Reprisalt, Ozzel és Somoril tévesen azt hitte, hogy Mara Jade váratlan érkezése az incidens komolyabb szintű kivizsgálását jelenti, ezért megpróbálták megölni a lányt. Mara nem derítette ki a szándékukat, de azt tanácsolta Darth Vadernek, hogy tartsa szemmel Ozzelt.

Ozzelt váratlanul kinevezték Flotta admirálissá és Vader zászlóshajójára, az Executorra rendelték. Firmus Piett lett a hajó első tisztje. Ezzel párhuzamosan kinevezték a Halál Osztag parancsnokává, melynek okaként többen azt látták, hogy a Halálcsillagon elpusztult a tiszti kar java, így a róla elterjedőben lévő felkelő szimpátiája ellenére kinevezése kényszerből történt.

Pletykák terjengtek arról, hogy Ozzel hogyan volt képes elérni ezt a magas pozíciót. Sokan hitték, hogy Ozzel családi kapcsolata a birodalmi felső vezetéssel lehetett az ok. Egy másik elmélet szerint az, hogy Vader flottája parancsnokának nevezték ki, magának a Sötét Nagyúrnak az ötlete volt, hogy lenyugtassa a magas rangú vezérkari parancsnokokat. A pletykáktól függetlenül Ozzel feladata a Szövetségi Főhadiszállás megtalálása volt, melyre bármilyen eszközt felhasználhatott. Személyes ügynek tekintette ezt a küldetést, így általában a saját érzékeire hagyatkozott. Ez sokszor azt eredményezte, hogy fölösleges utakba bocsátkozott, ami lassan kivívta Vader haragját is. Egy idő után csak névleg volt pozíciójában, egyfajta közvetítő szerepet játszott Vader és a hajó irányítása közt.

Ha hinni lehet a Szövetségi Felderítésnek, Ozzel és Vader alig találkozott négyszemközt. YU 1-ben a felkelők megkísérelték összeugrasztani Vader flottaparancsnokait. Ozzel elhitte a pletykákat, miszerint Vader egy alacsonyabb rangú tiszttel akarja őt leváltani.

Nem sokkal a hothi csata előtt, Piett jelzést kapott egy kutászdroidtól egy lázadó pajzsgenerátor létezéséről, ami azt bizonyította, hogy a lakatlannak hitt Hothon életjelenségre bukkantak. Miközben Ozzel elvetette az ötletet, Vader arra utasította a flottát, hogy repüljenek a Hoth rendszerbe.

Halála

Egy hibás számítás miatt a birodalmi flotta túl közel bukkant fel a Hothhoz, ami figyelmeztette a Lázadókat és időt engedett nekik, hogy felkészüljenek a támadásra, aktiválják a védőpajzsukat, amivel meggátolták az orbitális támadást. Vader dühében az Erő segítségével megfojtotta Ozzelt és Piettet nevezte ki a flotta parancsnokává.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki