Fandom

Kashyyyki csata (klónok háborúja)

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A kashyyyki csata a klónok háborújának egyik végső ütközete volt. A Független Rendszerek Konföderációja azzal a céllal támadta meg a bolygót, hogy a vuki archívumok megszerzésével (amik titkos hiperűrutakat tartalmaztak) megfordítja a háború menetét. A Szeparatista Droidhadsereggel szemben a vuki őslakosok és a segítségükre idevezényelt köztársasági csaptok álltak szemben.

A csata előzményei

185px-Battlefront Kashyyyk.jpg

Készülődés a harcra

A Kashyyyk a Peremvidék egyik kulcsfontosságú bolygója volt ezért a Szeparatista Droidhadsereg egyik fő célpontjává vált a háború utolsó évében YE 19-ben. A korábbi években a Szeparatisták finom eszközökkel próbálták meggyőzni a vuki vezetést,hogy álljanak melléjük. A királyi család azonban elég határozatlan volt ebben az ügyben. Grievous miután elvesztette türelmét harci droidokat küldött a Kashyyykra, hogy ezzel kényszerítse a vukikat a csatlakozásra. A droidok azonban véletlenül megölték Rikummee herceget egy vadászat során. Grakchawwaa király ennek hatására úgy döntött,hogy nem kíván csatlakozni a Szeparatistákhoz. Hamarosan megérkeztek az inváziós droid csapatok akiknek legfőbb célja a főváros Kachiro elfoglalása volt. A vukik ellen hangolták ősi ellenségeiket a trandoshanokat akikkel eddig viszonylag jó úton haladtak a béketárgyalások. A trandoshanoknak még voltak rabszolgatáborai a Kashyyyk dzsungeleiben amik tökéletes kiindulópontként szolgáltak az ostrom megkezdéséhez. Egy vuki harcos, Tarkov a fiával Jaccobaval grantaloupe vadászat során felfedezte az álcázott szállítójárműveket és azonnal értesítette a legközelebbi települést Kahiyukot ahonnan hamar eljutott a hír a fővárosig. A vukik megkezdték a felkészülést a háborúra.

A csata

800px-WookieeCharge-ROTS.jpg

A vukik támadásba lendülnek

Amikor a köztársasági flotta megérkezett első feladatuk a Szeparatista blokád áttörése volt. A Munificent-osztályú fregattok és Providence-osztályú anyahajó/rombolók jó időre lekötötték a köztársaságiakat és sok vadászgépüket elpusztították. Végül sikerült áttörni a blokádon így megkezdhették a leszállást a Kashyyyk felszínére. A landolást követően a Delta Osztagot azonnal Tarfful megkeresésére küldték. Hamarosan kiszabadítottak két vukit a trandoshanok fogságából akik elmondták nekik,hogy merre tartják fogva vezérüket. Heves tűzpárbaj után sikerült megmenteni Tarffult ezenfelül a kommandósok nagy veszteségeket okoztak a droidoknak. Azonban elvesztették a kapcsolatot Hetessel akit meg akartak keresni de Yoda parancsára vissza kellett térniük Kachiroba. Időközben a fővárost védő erők felsorakoztak a Wawaatt Archipelago mentén. Tarfful régi barátja Csubakka is köztük volt aki félt attól,hogy nem lesznek képesek kivédeni a Szeparatista támadást. A vuki erőket Merumeru parancsnokolta a légierőt pedig a Salporin,Eugroothwa,Zittaasabba,Attichitcuk,Guanta,Gorrlyn és Lachichuk által parancsnokolt katamarán egységek alkották. Segítségükre voltak a kitűnő reflexekkel

800px-Bak-hd.jpg

A csata elkezdődött.

rendelkező aleena pilóták akiket Tsui Choi vezetett. A klónok első sorait a 41-es Elit Légió katonái alkották Quinlan Vos és Luminara Unduli és Faie klónparancsnok vezetésével. Egy kisebb klónegység a két Jedi vezetésével kihasználva Gumbaeki helyismeretét sikeresen bejutott egy rabszolgatáborba. A foglyokat kiszabadították,de lesből rákdroidok támadtak rájuk és fájdalmas veszteségeket okoztak a kis csapatnak. A csapdából az Inferno kapitánya,a csempész Vilmarh Grahrk mentette ki őket (régi kapcsolatok fűzték Voshoz,mondhatni a barátja volt). A támadás igazi okát,vagyis a titkos hipertérutak megszerzését egy haldokló trandoshan Karniss fedte föl Vos előtt. Yodát ezen információk hallatán aggodalmak fogták el mert ha a Kashyyyk elesik a szeparatisták könnyen megfordíthatják a háború menetét. Nemsokkal azután,hogy Yoda értesült Grievous hollétéről a droidhadsereg megindította támadását. A támadókat a szirteken megbújó klónok és a partmentén felsorakozott egységek össztüze fogadta. A HAV/w A6 Juggernaut tanknaszádok,AT-AP-k és AT-RT-k ontották magukból gyilkos lövedékeiket miközben az NR-N99 Persuader-osztályú tankdroidok,DSD1 törpe pókdroidok és HMP-k is tizedelték a védőket.

Yoda haditerve

A klónok és vukik hősiesen védték a partot de droidok egyre hevesebb rohamai lassacskán visszaszorították őket. A csata elképesztő hevességgel tombolt és a védők egyre szorongatottabb helyzetbe kerültek. Ezt látva Yoda parancsba adta Unduli tábornoknak,hogy indítson ellentámadást a droidok balszárnya ellen.

Visszavonulás

Eközben a Szeparatisták ismét blokádot vontak a bolygó köré így a Köztársaság nem tudott utánpótlást juttatni a csapatainak. Az 501-es légió pilótái kapták azt a feladatot,hogy nyissanak rést a blokádon. Több hajóra klónok szálltak át akik belülről elpusztították a motorokat az élet fenntartó rendszert és a hidat. Megszerezték a droidhadsereg stratégiáit tartalmazó holokront is. A blokád áttörésével friss csapatokat juttattak a Kashyyykra ezzel enyhítve az 41-es Elit Légió terheit.

A lent harcoló katonák erőfeszítései ellenére a droidok egyre beljebb szorították őket és fennállt a veszélye annak,hogy elérik és megsemmisítik a kulcsfontosságú olajfinomítót. A tengerfalat végül nem tudták áttörni és a csata egyre inkább a köztársaságiak oldalára fordult. Az ütközet azonban még így is elég kiegyenlített volt.

A 66-os parancs

577px-CT copy.jpg

A klónok végrehajtják a 66-os parancsot.

A csata közben Yoda hatalmas zavart érzett az Erőben amit a 66-os parancs kiadásának következtében Galaxis szerte elárult Jedik halála okozott. Eközben Gree parancsnok is megkapta az üzenetet egy titkos csatornán keresztül. Egy másik katonával már épp készültek a végzetes lövésre amikor Yoda egy hátraszaltót követően lefejezte mindkettőjüket. Ezután Csubakka és Tarfful segítségével átverekedte magát több kisebb klón csapaton és bemenekült a dzsungelbe. Egy perccel a Jedi távozása után egy Juggernaut felrobbantotta a parancsnoki központot. A csatatéren kicsit csillapodott a harc így a köztársaságiak felmérhették a károkat és elláthatták a sebesülteket. Luminara Unduli a parancs kiadásának pillanatában nyolc klónparancsnok társaságában a további haditerveket készítette elő így esélye sem volt a menekülésre. Quinlan Vos a pihenő alatt azon gondolkozott,hogy elhagyja a Jedi Rendet és Khaleen Hentzel éli tovább életét. Ekkor Faie parancsnok tüzet nyitott rá egy Juggernautból. Vos túlélte a támadást és megölte az összes rátámadó katonát Faie parancsnokkal együtt. A helyszínre érkezve Vilmarh Grahrk meggyőzte a klónokat,hogy az egyik összeégett holttest Vosé így azok felfüggesztették a továbbik keresést. Estére Yodáék is elérték azt a kis mentőkabint amiben az idős Jedi elhagyhatta a bolygót.

Végjáték

Miután sikeresen megvédték a támaszpontjaikat a klónok ellentámadásba mentek át és elkezdték visszaszorítani a droid hadsereg megmaradt részeit. A 66-os parancs végrehajtásának következményei sem zavarták meg őket abban,hogy végrehajtsák a feladataikat. Az ütközet végeztével a köztársasági erőket kivonták a rendszerből és megengedték a vokiknak,hogy a roncsokból kiszedjék az újrahasznosítható alkatrészeket (ezeket később a birodalmi hadsereg ellen használták egy későbbi csatában).

Részvevők

Köztársaság

Vukik

Szeparatisták

A színfalak mögött

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki