FANDOM

KANON

    Leia holo

„Segítsen! Ön az egyetlen reményünk!”

Kanan Jarrus blind infobox
Kanan Jarrus
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Lothal

Született

YE 33

Elhunyt

YE 1, Lothal[1]

Fizikai jellemzők
Faj

Ember

Nem

Férfi

Magasság

191 cm

Hajszín

Barna

Szemszín

Kék

Hovatartozás
Mester(ek)
Tanítvány(ok)

„Ha látod önmagadat, akkor nem kell azt mondanod, hogy vak vagy, Kanan Jarrus, Jedi lovag.”
―A Bendu Kanan Jarrusnak

Kanan Jarrus, születési nevén Caleb Dume, Erő-érzékeny Jedi lovag volt, aki túlélte a 66-os parancs ot. Életben maradását az önmagát feláldozó mesterének, Depa Billabanak köszönhette, a Kaller bolygón. Később találkozott a csempész Janus Kasmirral, aki megtanította őt hogyan élheti túl menekültként. Miközben bújkált félretette Jedi múltját egy kis időre, felváltva a kék pengéjű fénykardját egy lőfegyverre.

Végül Jarrus felcsapott szállítóhajó pilótának a Moonglow Polichemical cégnél a Gorse-rendszerben, a Moonglow-72-es gépet irányítva. Miután összefogott a Twi'lek pilótával, Hera Syndullaval, az összeesküvés elméletek császárával Skellyvel és a sullusti műszakvetető Zaluna Myderrel, Kanan segített megállítani Denetrius Vidian grófot, mielőtt az elpusztíthatta volna a Cynda holdat. A konfliktus közben Jarrus úgy döntött, hogy összeáll Syndullaval, hogy együtt irányítsák a VCX-100-as szállítóhajót. A későbbiekben Kanan romantikus kapcsolatot ápol Heraval.

A pimasz és gyakran szarkasztikus Jarrus késedelem nélkül szállt szembe a Birodalommal. 5 évvel a Yavini csata előtt, Jarrus találkozott Ezra Bridger rel, egy tizennégy éves, Erő-érzékeny fiúval, akit a szárnyai alá vett és a mentorává vállt. Miután legyőzte egy párharcban A Nagy Inkvizítort Kanan tudomást szerzett arról, hogy ők mindeddig egy nagyobb lázadás részei voltak. Kanan és a Lidércek csatlakoztak a Főnix Osztaghoz. Ezekben az időkben Jarrus összebarátkozott az egykori klón századossal, Rexel. Miközben segítettek a lázadásnak, Kanan és Ezra legyőztek két újabb Inkvizítort, pontosabban az Ötödik Fivért és a Hetedik Nővért.

Miután felfedezték a Chopper Bázis t, Kanan és a tanítványa illetve Ahsoka Tano együtt utaztak el a Malachorra, hogy tanuljanak a Sithekről. Akárhogyan is, ez a döntés magas árral járt, Kanan elvesztette a látását az egykori Sith Nagyúr , Maul vágása miatt a bolygón lévő Sith templomban. Néhány hónapnyi visszavonulás után Kanan visszaszerezte a kapcsolatát az Erővel és újból ápolni kezdte a viszonyát az elhanyagolt tanítványával Ezraval. Mindezt a rejtélyes élőlénynek, A Bendunak köszönhette, aki a megtestesült Egyensúly volt a Sötét és a Világos Oldal között. Vaksága ellenére Kanan ismét képes volt látni az Erőn keresztül.

Az újjászületett Kanan és bajtársai folytatták a harcot a Birodalom ellen. Mindeközben feltűnt Thrawn főadmirális , aki kezelésbe vette a lázadókat. Kanannak és Ezrának foglalkoznia kellett Maullal is, aki megszállottan kutatta Obi-Wan Kenobit, a Sithek legyőzésének kulcsát. A magabiztosságát visszaszerző Kanan tanította továbbá Sabine Wrent , hogy hogyan forgassa a Sötétkardot, bízva abban, hogy a lány képes lesz Mandalore népét a lázadás pártjára állítani.