FANDOM

A Külső-Peremvidék, más néven Külső Peremvidék, Külső-Perem, Külső Perem, vagy egyszerűen csak Peremvidék, illetve Perem a Középső-Peremen kívül helyezkedett el, a Vad Űrön és az Ismeretlen Régiókon kívül ez volt a Galaxis legkülső, széles körben lakott része. Az itt lévő bolygókra általánosságban jellemző volt az alulfejlettség, a virágzó bűnözés és a nagy vagyoni különbség.

Történelem

Az mandalóri háborúk idején a mandalóriak a Külső-Peremet választották bázisként a Galaktikus Köztársaság ellen vívott háborúban. YE 124-ben a Galaktikus Szenátus a Peremvidéket szabad kereskedelmi zónává nyilvánította. YE 19-ben itt zajlottak a Klón Háborúk utolsó csatái a Külső-Perem Ostroma hadművelet alatt. A Galaktikus Birodalom időszakában nagy része közigazgatásilag a Külső Keresztszektorhoz tartozott. A Magtól való hatalmas távolságuk miatt a Lázadók Szövetségének támogatói itt rejtőztek el, így Wilhuff Tarkin nagymoffnak, a régió kormányzójának csak nagy erőfeszítés árán sikerült fenntartania a békét.

Palpatine halálát követően Sarn Shild moff jelentős területeket sajátított ki a saját birodalmának, ám később ezek a huttok befolyása alá kerültek.

A Peremvidékeken a kereskedő nyelvek terjedtek el.

Keresztszektorok

Szektorok

Rendszerek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki