Fandom

Középső Perem

2 800pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Középső Perem a Galaxis egyik régiója volt a Terjeszkedési Régió és a Külső-Peremvidék között.

Történelem

Mivel ásványkincsekben nem bővelkedett, és ennélfogva kisebb lakosságot magába foglaló terület volt, mint a környező régiók, a Középső Perem volt az a terület, ahol a lakosok mindenért keményen megdolgoztak. Ennek köszönhetően több bolygó is Galaxis-viszonylatban igen jelentős szerepre tett szert. Ezzel ellentétben a viszonylag felderítetlen, a fontosabb kereskedelmi útvonalaktól messzebb eső területeken gyakoriak voltak a kalóztámadások.

YE 4000 körül a régiót Határvonalnak, vagy másképpen Galaktikus Határvonalnak nevezték, ami utal arra, hogy akkoriban ez volt az ismert űr legkülső része.

A Klón Háborúk alatt aztán a Középső Peremet hol a Független Rendszerek Konföderációja, hol pedig a Galaktikus Köztársaság uralta. A háború vége felé a legtöbb szeparatista erő kimenekült a Külső-Peremre, az utolsó ismert támaszpont a Cato Neimoidián volt.

Az Új Rend kihirdetését követően a Galaktikus Birodalom számos akadémiát alapított itt. Emellett fontos intézkedéseket hajtottak végre annak érdekében, hogy a lázadók semmiképpen se tudjanak előretolt állásokat létrehozni a Középső-Peremen.

Amikor a Birodalom az endori vereség után visszavonult, a középső-Perem azon kevés területek közé tartozott, amelyek nagyrészt továbbra birodalmi irányítás alatt voltak. Számos bázis és hajógyár még továbbra is a császárság hívei közé tartozott. Nem egy moff sajátított ki magának területeket, hogy azon hadiflotta segítségével uralkodhassanak.

Még Palpatine visszatérésének idején is fontos szerepet töltött be a Birodalom "újjáélesztését" illetően, sok hajógyár és bázis alakult itt.

Keresztszektorok

Szektorok

További régiók:

Rendszerek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki