FANDOM

KétezrekDelegációja.jpg

A Kétezrek Delegációjának egyik találkozója.

A Kétezrek delegációja egy olyan tömörülés volt, melyet a Lojalista Bizottságban tagságot élvező szenátorok és más hasonló politikai személyek hoztak létre azzal a céllal, hogy Palpatine főkancellárnak benyújtsák a Klón Háborúk vége felé a Kétezrek Petícióját, és ezzel kissé korlátozzák növekvő hatalmát. Tudniilik Palpatine a háború alatt egyre több, csak a galaktikus konfliktus idejére létrehozott kiváltságokat szavaztatott meg a szenátussal saját magának. Többek közt az a rendelet vonta magára a delegáció szenátorának figyelmét, hogy a szektorok élére saját embereit nevezte ki Moffnak, azaz szektorkormányzónak. A delegációs tagok közül sokan (mint később kiderült méltán) féltették a köztársaság demokráciáját.

A Galaktikus Birodalom létrejötte után nem sokkal az újonnan alapított Birodalmi Titkosszolgálat legalább hatvanhárom szenátort tartóztatott le a kétezrek közül. Valószínüleg azonban ezt csak mint figyelmeztetésnek szánta az új Császár a további lázongók számára.

A Kashyyyk-i csatát követően a tagok csaknem fele visszavonta aláírását a petícióból. Mindezek ellenére továbbra is maradtak Palpatine-ellenes szervezkedések. Ilyen volt a Ghorman Mészárlás vagy a későbbi Lázadók Szövetsége.

Ismert tagok

BailOrganaésMonMothma.jpg

Megjelenés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki