FANDOM

JekDB
Jek
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Kamino

Született

YE 32

Fizikai jellemzők
Faj

Ember klón

Nem

Férfi

Magasság

1,83

Hajszín

Fekete, borotvált

Szemszín

barna

Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedésének kora

Hovatartozás

Jek volt a beceneve annak a klónkatonának, aki a klónok háborújában Thire hadnagy alatt szolgált. Szűkszavú nehézfegyver specialista volt, aki Z-6-os forgótárcsás sugárágyúját használta beszéd helyett. Jek egyike volt a három katonának, akik elkísérték Yoda jedi mestert a küldetésre a Rugosara.

Életrajz

A klónok háborúja elején Jeknek egy viszonylag eseménytelen járőr feladata volt a szenátusi kerületben. Valószínűleg a szenátus álmosító bezártsága és a diplomáciai kísérő feladatok miatt Jek a fegyverek megszállottja lett. Szakértője volt minden kézi lőfegyvernek, és olyan messzire ment, hogy nehéz fegyvereket kért és kapott, annak ellenére, hogy azok nem voltak a küldetésének részei.

Jek végült megkapta esélyét, hogy tesztelhesse kedvenc fegyvereinek némelyikét, amikor katonatársával, Rysszel Thire hadnagy parancsnoksága alatt részt vettek egy diplomáciai küldetésen Yoda nagymestert kísérve a Rugosara. Amikor a szállítóhajújuk szeparatista fregattok támadása alá került, Yoda és a katonák a hold felszínén egy mentőkabinban landoltak. A klónok segítettek Yodanak keresztüljutnia a T91-es hadosztály teljes B1-es harci droid zászlóalján, amit AAT-k segítettek. Asajj Ventress küldte őket, hogy fogják el a köztársaságiakat, hogy bizonyítsa a jedik és a köztársasági erők kompetenciáját, és ezzel megszerezze a toydari király, Katuunko szövetségét. A küldetés során Yoda azt mondta Jeknek, hogy a legpusztítóbb fegyvere nem az ami nála van, hanem az esze. A tanítás jó hatással volt Jekre, aki a klóntársaival együtt képes volt kimenteni Yodat, amikor droidekák vették körül, ami segített nekik sikeresen teljesíteni a küldetést.

Megjelenések