FANDOM

KANON

Jamillia
Jamillia
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Naboo

Fizikai jellemzők
Faj

Ember

Nem

Magasság

1,57 méter

Hajszín

Sötétbarna

Szemszín

Sötétbarna

Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedésének kora

Jamillia a Galaktikus Köztársaság hanyatlása idején Naboo királynője volt. Ő győzte meg elődjét, Padmé Amidalát, hogy képviselje bolygóját a Galaktikus Szenátusban. A Klónok háborúja idején Neeyutnee követte őt a trónon.

Élete

Jamillia a Naboo bolygón született. Amikor Padmé Amidala királynő kitöltötte a kétszer négyéves ciklust, népe alkotmánymódosítást szeretett volna, hogy a trónon maradhasson, azonban Amidala tisztelettel elutasította a felkérést, így Jamilliát választották meg királynőnek. Ugyanakkor az új királynő meggyőzte elődjét, hogy ha nem is népe vezetőjeként, de követeként tovább szolgálja a Naboo-t a Szenátusban.

Tíz évvel Naboo megszállása után, a Független Rendszerek Konföderációja, azon csillagrendszerek szövetsége, amelyek elszakadni kívántak a Köztársaságtól, merényletet követtek el Amidala szenátor ellen. Mivel a szenátornő élete veszélyben forgott, biztonsága érdekében mind Palpatine főkancellár, mind a Jedi Rend a Naboo-ra küldte őt. Nem sokkal érkezése után Padmé és Jamillia megvitatták a lehetőségét egy, az egész Galaxisra kiterjedő háború kirobbanásának a Köztársaság és a Szeparatisták között. Félelmei hamarosan valósággá váltak, amikor a Geonosis-i csatával kitört a Klónok háborúja. Nem sokkal ezután Neeyutnee lett Naboo új királynője.

A színfalak mögött

Jamilliát Ayesha Dharkar színésznő alakította A klónok támadásában.

Megjelenések

Források

Padmé Amidala királynő

A Naboo uralkodója
YE 2422
Neeyutnee királynő