FANDOM

A Hypori-i csata körülbelül 4 hónappal a geonosisi csata után zajlott le. Ez a csata volt Grievous tábornok első formális megjelenése.

A csata

Daakman Barrek és padawanja, Sha'a Gi a Hypori bolygón felfedeztek egy droid építő üzemet. Jelentve ezt a Galaktikus Köztársaságnak, ő, padawanja, illetve Ki-Adi-Mundi, Aayla Secura, Shaak Ti, K'Kruhk és Tarr Seirr elindultak a bolygóra egy egész flottával, hogy elpusztítsák a droidgyárat. A hiperűrből kilépve azonban a rögtön megtámadták őket a bolygó körül keringő Szeparatista egységek. Az összes, úgymond éppen maradt Acclamator I-osztályú roham hajó kényszerleszállást hajtott végre a bolygón. A hét életben maradt jedi a roncsok között talált fedezéket a hatalmas droidhadsereg elől, kik a felszínen várta őket. Barrek mester próbált segítséget kérni, a legközelebbi szövetséges bolygótól. Obi-Wan Kenobi vette is az adását Muunilinsten. Barrek azonnali kimentést kért a bolygóról, de közben rátámadt Grievous tábornok. Mielőtt Grievous végzett volna a Jedi mesterrel, Barrek elmondta Kenobinak, hogy melyik bolygón vannak és, hogy Grievous tábornok vezeti a droidsereget.

Párbaj Grievous-szel

A hat életben maradt jedi egy Acclamator I-osztályú roham hajó roncsai között talált
800px-Wrath of Grievous.JPG

Grievous harca az öt jedi ellen

fedezéket maguknak, melyet a droidok már teljesen körbevettek. Grievous megadásra szólította fel a jediket, majd egyes egyedül elindult a roncs felé. A jedik hallották, ahogy Grievous egyre közelebb kerül hozzájuk, és a megrémült Sha'a Gi elvesztve önuralmát kirohant a fedezékéből, így Grievous első áldozata lett. A többi jedi mélyebbre húzódott a roncsok közé, de a tábornok a hátukba került és egyszerre csapott le az öt jedire. Azokat váratlanul érte a támadás, de hamar összeszedték magukat és ostromolni kezdték Grievoust csapásaikkal. Az ütközet folyamán Tarr Seirr meghalt, Aayla Secura és Shaak Ti súlyosan megsérül, K'Kruhk, pedig az erő segítségével holtnak tette magát egy vágás után, melyet a gyomrába kapott, de túlélt. Ki-Adi-Mundi tovább viaskodott a tábornokkal, de ő sem bírta sokáig. Ám ekkor megérkezett az a Klónegység (ARC), akiket Kenobi küldött a bajbajutott jedik megsegítésére. Grievous támadása során 4 klón meghalt, de végül sikerült elkergetniük a tábornokot. Felszedték a sebesülteket és gyorsan átgázoltak a droidseregen LAAT/i klónlövegükkel bombák százait szórták a droidseregre, ezután elhagyták a bolygót.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki