Fandom

Hutt Űr

2 800pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Hutt Űr a galaxis egyik régiója volt a Középső Perem és a Külső Perem határán, a Vad Űr szélén. Körbevette a Si'Klaata Ködöt, és a Tion Hegemónia határolta. A Hutt Űrt a huttokról nevezték el, akik a régiót uralták. A különböző források a Hutt Űr bolygóinak számát eltérően jelölték meg, de körülbelül néhány száztól ezerig terjedt a lakott bolygók száma. A Hutt Űr vége belenyult a Bendőbe.

Történet

A Hutt Űrt a Hutt Birodalom huttjai alapították YE 25200-ban, és központja a Varl lett. Később YE 25000-ban a Varlt elpusztította egy szupernova és a Nal Hutta lett a Hutt Űr/Hutt Birodalom új központja.

A Hutt Űr az ősi Hutt Birodalom romjain szerveződött, ami Xim, a Despota ideje előtt létezett. A Hutt Nagytanács irányította a régiót felügyelve a hutt klánok (kajidicek) tevékenységét. A Hutt Űr soha nem volt a galaxis legtörvényesebb helye.

A Régi Köztársaság első évezredében (YE 25000-től) a Hutt Űr egy névtelen kereskedelmi útvonalon helyezkedett el Nal Huttaval a közepén és Nar Shaddaa-val az útvonalán. Azonban YE 24000-ben a kereskedelmi útvonalak megváltoztak, aminek a következtében a Hutt Űr romlásba és káoszba esett.

A Klón Háborúk elején mind a Galaktikus Köztársaság, mind a Független Rendszerek Konföderációja igyekezett a területet saját oldalára fordítani. Ennek elérésére Dooku gróf elrabolta Jabba fiát, és az egészet a Jedikre kente. Azonban a cselszövés kiderült, és Jabba megengedte, hogy a köztársasági csapatok használják a Hutt Űrt csapataik átvonulására.

A Galaktikus Birodalom idején a Hutt Űr veszített területéből és Hutt szektornak nevezték. Sarn Shild moff, majd később Yref Orgege moff vezette, bár hatalmuk gyenge volt. A régió központja a Bootana Hutta, a Huttok Kertje volt, egy terület, amely különböző kajidic trón-bolygókat tartalmazott. Még a Birodalom idején is a terület titokzatos maradt a kívülállók számára, akik csak pletykákból ismerték.

A Birodalom feldarabolódásától a yuuzhan vong háborúig a Hutt Űrnek nagyfokú autonómiája volt, és sokszor hívták Hutt Birodalomnak ebben az időben is. A yuuzhan vong invázió során YU 26-ban a Hutt Űrt szétfosztották köszönhetően a huttok kettős egyezkedéseinek a yuuzhan vongok és az Új Köztársaság közt.

A Hutt Birodalom elpusztult a harcok során, és a Yuuzhan Vong Birodalom tört fel a Hutt Birodalom bukása során hátrahagyott vákuumban. A yuuzhan vongok vereségével YU 29-ben, a yuuzhan vong elhagyta a Hutt Űrt senkit sem hagyva hátra, hogy kormányozza azt, ezért 11 éven keresztül anarchia uralkodott itt.

YU 39-ben a Hutt Űr elutasította, hogy csatlakozzon az Öt Világhoz és független maradt mind az Öt Világtól, mint a Galaktikus Szövetségtől. Ugyanakkor, amikor YU 40-ben megalakult a Konföderáció, a Hutt Űr csatlakozott a szervezethez és a huttok is később beszálltak a nagy konfliktusba.

YU 137-re az Új Galaktikus Birodalom a sithek irányításával uralta a galaxist. Valamilyen oknál fogva, a Hutt Űr a Galaktikus Szövetség Maradványait támogatta, amely az új Birodalom egyik fő ellensége volt.

Bolygók

Régiók

Fajok

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki