Fandom

Hiperűr

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Hipertér.jpg

A jellegzetes kék alagút a hipertérben.

„Nem lehet csak úgy hiperűrsebességre váltani. Ha nincsenek pontos koordinátáink, a végén még nekimegyünk egy bolygónak vagy egy szupernóvának! Aztán akkor jóccakát!”
Han Solo[forrás]

A hipertér (vagy hiperűr) a valós térrel párhuzamosan létező dimenzió volt, melyben az elérhető legkisebb sebesség a fénysebesség volt. A tudósok sem ismerték teljesen; egyesek párhuzamos univerzumnak, az űr egy dimenziójának vagy a fizikai létezés egy formájának tekintették, mások egyszerűen annak a térnek tartották, ami csak a fénysebességnél gyorsabb utazásnál látható.

Háttére

A barion részecskék általában engedelmeskednek a relativitáselméletben lefektett törvényeknek: tömegük fokozatosan növekszik, ahogy megközelítik a fénysebességet, de nem tudják elérni, mivel egyre több és több energia szükségeltetik hozzá. Ezzel ellentétben a tachionok csak a fény sebességénél gyorsabban mozoghattak. A hiperhajtóművek lehetővé tették, hogy az űrhajók átlépjék a fénysebesség határát és akár több milliószor nagyobb sebességel haladjanak, mint a fény.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki