Fandom

Harmadik coruscanti csata (galaktikus polgárháború)

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A harmadik coruscanti csata, másképpen Coruscant ostroma egy fontos űrcsata volt YU 9-ben, a Thrawn-krízis ideje alatt. Miután haderejével fölénybe került az Új Köztársasággal szemben, Thrawn főadmirális huszonkét aszteroidát szerelt fel álcázó pajzzsal, amelyeket flottája csillagrombolóin helyezett el.

Előzmények

A Sötét Jedi Joruus C'baoth, Jorus C'baoth klónja a Birodalomnak nyújtott segítségének ellenszolgáltatásaként megkövetelte Thrawn főadmirálistól, hogy szerezze meg neki a Solo-ikreket. Az erre a célra létrehozott, Molo Himron irányítása alá rendelt kommandó viszont kudarcot vallott. Ennek kapcsán Thrawn eltervezte, hogy megtámadja az Új Köztársaság központját. Ennek ellenére C'baoth súlyos nézeteltérésbe keveredett a főadmirálissal, azt állítva, hogy ő irányítja a Birodalmat. Hogy mindezt demonstrálja, átvette a ellenőrzést a Chimaera és annak legénysége felett. Thrawn viszont hamarosan felfedte, hogy készen áll a támadás megindítására. Ezután ötszáz fős karbantartó személyzetet kért Dorja kapitánytól.

Miután a flotta elkészült a a csatára, berakodták a csillagrombolókba a különleges álcázó pajzzsal felszerelt aszteroidákat a Bilbringinél. Habár C'baoth korábban jelezte részvételi szándékát az ütközetben, nem sokkal az indulás előtt úgy döntött, hogy inkább elmegy a Waylanden lévő tantiss-hegyi katedrálishoz. Így aztán Freja Covell parancsnoksága alatt a Draklor a Wayland felé vette az irányt, míg a flotta Coruscant felé.

A csata

Az ütközet akkor kezdődött meg, amikor tíz Interdictor cirkáló, majd hat Birodalmi-osztályú csillagromboló tört ki a hiperűrből. Bár a coruscanti védelmi flotta és néhány Golan III védelmi állomás felvette a harcot a váratlanul érkező birodalmi erőkkel, Hiram Drayson admirális és a Honi Őrflotta gyakorlatilag tehetetlenek voltak Thrawn taktikájával szemben. A főadmirális, aki zászlóshajójáról, a Chimaera-ról irányította a birodalmiakat, kihasználva hajói bizonyos előnyös helyzetei, semlegesítette Drayson próbálkozásait. Ebben a szintén a Chimaera-n tartózkodó Pellaeon kapitány is segítette. Garm Bel Iblis új köztársasági tábornok a harcot figyelve felismerte Thrawn egyik kedvelt taktikáját, vagyis hogy Interdictorok precízen végrehajtott mikrougrásokkal férkőzzenek közel a Golanokhoz. Mivel azonban nem tudta elérni Draysont, és figyelmeztetni a veszélyre, két Victory-osztályú csillagromboló lépett ki a hiperűrből, amelyek lecsaptak a gyakorlatilag védtelen Golanokra. V-150 bolygóvédelmi ionágyúkat is működésbe helyeztek a coruscantiak, ám Thrawn hajói folyamatosan kitértek ezek elől, és emellett veszélyeztették a Golanokat is. DP-20 koréliai tüzérhajók, X-szárnyú- valamint B-szárnyú vadászgépek kezdték felvenni a harcot a birodalmi erőkkel. összességében viszont nem tudtak hatékonyan harcolni Thrawn ellen. Rövidesen azonban Mon Mothma államfő személyesen kérte fel Bel Iblist a parancsnokság átvételére, aki korábban kijelentette, csak akkor teszi ezt meg, ha Mothma saját döntése alapján kéri. Mivel pedig ez megtörtént, Bel Iblis gyorsan elkezdte visszarendelni a csatahajókat a Golanoktól, mert jobban ismerte ezt a taktikát Draysonnál. Ennek hatására Thrawn - aki egyébként észrevette a parancsnokváltást -, választás elé került: vagy harcol tovább a harcállomásokkal, vagy pedig követi a védelmi erőket a felszín felé.

Ennél a patthelyzetnél Thrawn a "harmadik lehetőséget" választotta, vagyis utasította a Chimaera-t, a Death's Hand-et, a Steadfastot, és a többi hajót, hogy kezdjék meg az álcázott aszteroidák kiengedését. Így aztán, mielőtt még a birodalmi flotta visszatért volna a hiperűrbe, Thrawn ki tudta rakodni a huszonkét álcázott aszteroidát. Emellett még gondoskodott arról is, hogy 265 "hamis kirakodást" hajtsanak végre, vagyis a vonósugarakat úgy irányították, mintha még több kődarab hagyta volna el a raktereket a huszonkét valóson kívül. Így aztán az új köztársaságiak, minthogy nem látták az aszteroidákat, úgy hitték, hogy az összes lövés valós volt. Azonban az Evanrue Nebulon-B kísérőfregatt váratlanul nekiütközött az első kiengedett kődarabnak. Mivel Bel Iblis tábornok biztos volt benne, hogy valamilyen álcázott objektumnak ütközött a hajó, elrendelte, hogy a Harrier a valószínű röppálya kiszámítása után adjon le lövéseket az ionágyúival. Hamarosan az egyik lövés célt talált, így a coruscantiak megbizonyosodhattak abban, hogy valóban "láthatatlan" tárgyakkal van dolguk. Thrawn ezt követően megsemmisítette az így már "lelepleződött" aszteroidát, és nem sokkal később valamennyi hajójával átlépett a hiperűrbe.

Következmények

Azzal, hogy a birodalmi erők visszavonultak, az Új Köztársaság számára egyelőre megszűnt a fenyegetettség. Ugyanakkor, minthogy a kieresztett aszteroidák a városbolygóra zuhanva súlyos károkat okoztak volna, nem nyithatták ki a bolygóvédelmi energiapajzsot. Hogy a veszélyes objektumokat hatástalanítsák, Rieekan és Bel Iblis irányításával megkezdődött a "vadászat". Az első távirányítású szállítóhajó egy különleges port kiszórva rátalált az egyik aszteroidára; ezt követően a Harrier egy negatív ionsugárral már teljesen láthatóvá tette az eddig rejtett objektumot. A kristálygravitációs mező-csapdát azonban nem mindig sikerült eredményesen alkalmazni. Volt olyan hajó, amelyik nekiütközött a bolygó sugárpajzsába.

Az események ezen sorozata hozzájárult ahhoz is, hogy az Új Köztársaság a bilbringi csatában sikerrel használtja a kristálygravitációs csapdát az ellenük bevetett álcázó pajzsok ellen.

Megjelenés

Thrawn hadjáratának csatái
Obroa-skai · Bpfassh · Nomádváros · Sluis Van · Katana-flotta · Ando · Chrondre
Ord Pardron · Filve · Ukio · Eriadu · Ord Mantell · Qat Chrystac · Coruscant
Nomádváros · Generis · Xa Fel · Bilbringi

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki