FANDOM

B1harcidroid
Harci droid
Gyártási információk
Származási hely

Coruscant
Byss
Naboo

Megsemmisülés ideje

YE 19

Gyártó

Kereskedelmi Szövetség

Modell

Gyalogos(B1)
Gyalogos tiszt(például: OOM-9)

Technikai jellemzők
Magasság

1.95 m

Nem

Férfi programozás

Érzékelő színe

fekete

Felszerelés

Sugárvető
Tiszti makrotávcső
Lebegő Előerővadász Platform
Kódolt parancsnoki vevőkészülék
Adó-vevő hátizsák

Kronológiai és politikai adatok
Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedésének kora

Hovatartozás

Független Rendszerek Konföderációja

Tudnivaló

Egy új hadsereg

A Galaktikus Köztársaság hosszú története során átvészelte a vitákat, a nézeteltéréseket, és még a nyílt lázadások gyakori tüze sem lobbantotta lángra, hála a Jedi lovagok ügyes politikájának. Ezekben az időkben senkit sem szolgáltak hadra fogható seregek. A legtöbb vitában a katonák csupán díszőrséget adtak. Egy komolyabb hadsereg azt a látszatot keltette volna, hogy parancsnokai a galaxis békéjét veszélyeztetik. A Köztársaság szenátusát szolgáló bürokratikus intézmények azonban annyira lomhává és tehetetlenné váltak, hogy az erőszak szelleme ismét kiszabadulhatott a palackból. A gazdag Kereskedelmi Szövetség mindenki másnál messzebbre merészkedett, amikor felállított egy hatalmas hadsereget. Ezt a haderőt kísérteties, megingathatatlan droidkatonák alkották, akik érzelem és könyörület nékül hajtották végre utasításaikat. Az, hogy bevetették őket Naboo békés népe ellen, jelezte, hogy lassacskán véget ér a galaxis békés és biztonságok korszaka.

A "LÉP"

A harci droidok felderítői és a mesterlövészek páncélozott Lebegő Élőerővadász Platformokon előzték meg támadáskor a nehezebb járműveket. Az antigravitációs járművek annyira fürgék és mozgékonyak voltak, hogy könnyedén leküzdhetők velük azok a terepakadályok, amelyek megakadályoznák a nehezebb harcjárművek eredményes bevetését. A droidpilótát semmi sem védte az ellenséges tűztől. A "LÉP"-et legelőször a Naboo elleni támadáskor vetették be, sikeresen.

A harci droidok sugárvetője

A harci droidok ugyan képtelenek önálló gondolkodásra, ellenben pokoli tűzerejű sugárvetőkkel szerelték fel őket. A droidokat a Központi Vezérlő Számítógép irányította, ezért alkalmatlanok voltak a gyors reagálásra, és nem hasznosíthatták tapasztalataikat. Fegyvereik tűzereje nagy, de pontosságuk nem volt kielégítő.

A félelmet keltő külső

A harci droidok a neimoidiaiak csontvázára emlékeztetve félelmet keltettek az ellenségben. Ha egy neimoidiait nem temettek vagy hamvasztottak el, akkor a holttest lassan mumifikálódó fejrésze pontosan olyanná vált, mint amilyen a droidok arckifejezés nélküli, jellegzetes alakú feje. A droidok ily módon a halált és az elmúlást testesítették meg.

A harci droidok feje

A harci droidok fejében hiába is keresnénk az agyat, mert ez a páncélozott szerkezet csupán egy nagy és érzékeny irányítójel vevő készüléket tartalmaz. Apró processzorok gyűjtik azokat az adatokat, amelyeket azután visszasugároznak a Központi Vezérlő Számítógépnek. A hangkódoló lehetővé tette, hogy a droid beszélni is tudjon. A fejében lévő összes tartozék rendkívül fontos és szükséges volt. Ilyenek például az érzékelők bevezető vezetékei, a parancs-jel erősítő, a mágneses stabilizáló rúd, a parancsokat visszaigazoló modul, a beszéd továbbító vezetékek, a zavarszűrő védőburkolat, az előre betáplált mondatokat irányító vezérlőjelek, a beszélőszerv és a beszédprocesszor, valamint a kódolt parancsnoki vevőkészülék.

A gyártás megszüntetése

Darth Sidious, miután végre hatalomra tört és zsebében érezhette a klónhadsereget, nem volt szüksége továbbra is a roham- és egyéb fajta droidokra. Ezért azt parancsolta új tanítványának, Darth Vadernek, hogy szüntettesse be a szakadár vezetőkkel a droidegységek gyártását. Ez YE 19-ben történt.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki