Fandom

Harc a Katana-flottáért

2 743pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Skywalker: „Nagyon rossz érzésem van ezzel kapcsolatban, Han.”
Solo: „Igen. Nem vagy egyedül.”
Luke Skywalker és Han Solo[forrás]

A Katana-flottáért vívott harc Thrawn hadjáratának egyik lényeges állomása volt.

Versengés a Szellemflottáért

Thrawn hadjárata előtt és alatt mind a Galaktikus Birodalom, mind pedig az Új Köztársaság kimerítette haderőinek jelentős részét. Ezért aztán mindkét félnek mihamarabb új hadihajók után kellett néznie annak érdekében, hogy sikeresen folytathassák a háborúzást. A birodalmiak hajószerzési-kísérlete ugyan kudarcba fulladt Sluis Van hajógyárainál, ám az Új köztársaságnak közel negyven űrhajója súlyosan megrongálódott.

Miután fény derült a Katana-flotta hollétére, óriási versenyfutás indult el a szembenálló hadseregek között, mivel mindenki számára világos volt, hogy a 200, klónok háborúja előtti Dreadnaught cirkáló megszerzésével felborulna az erőegyensúly a háborúban. Ez a felállás pedig kifejezetten kedvezőtlen lett volna a csepészfőnök Talon Karrde számára, aki jelentős bevételeket szerzett magának az információk mindkét irányba történő eladásával. Ezenfelül történetesen Karrde volt az egyik személy, aki ismerte a Katana-flotta helyzetét.

Kis idő múlva Thrawn főadmirális találkozni tudott Mara Jade-del, ai elengedéséért, továbbá Karrde üldözésének beszüntetéséért cserébe hajlandó lett volna megszerezni a Katana-flotta pontos helyzetét. Szerencsétlenségére azonban Thrawn elengedése után követte Jade-t Karrde egyik főhadiszállásához, ahol a csempészfőnököt foglyul ejtette. A keresett információkat Thrawn így sem tudta megkapni, mert Mara Luke Skywalker segítségével megszöktette Karrde-t a Chimaera birodalmi csillagrombolóról. Karrde pedig a birodalmi üldözés miatt úgy határozott, hogy kiadja az értékes információkat az Új Köztársaságnak, valamint elkezdett szervezni egy mihamarabb elinduló expedíciót is.

A birodalmi főadmirális viszont ezek után sem adta fel a Dreadnaught-ok megtalálását: A Chimaera-val elutazott a Pantolominra, és megtámadta a víz alatti Coral Vandaluxuskaszinót. Ott sikerült elfognia Hoffner kapitányt, aki egykoron Talon Karrde parancsnoka volt egy csempészhajón, és így ő is ismerte a Sötét Erő tartózkodási helyét.

A Sötét Erő megtalálása

A Zsivány osztag, valamint egy kis számú technikusi csapattal Han Solo, Lando Calrissian és Csubakka megérkezett a Katana-flotta hajóihoz, és megkezdték a Dreadnaught-ok felkészítését az elszállításhoz. Luke Erő-megérzéseire támaszkodva sikerült meghatározniuk, hogy melyik a flotta vezérhajója, a Katana. Kisvártatva viszont problémák tűntek el: elsőként megérkezett Borsk Fey'lya a Quenfis Nebulon-B kísérőfreagatt fedélzetén, követelve, hogy az expedíció résztvevői adják meg magukat, és szüntesség be a felderítést. Tovább rontott a helyzeten, hogy megérkezetta Judicator csillagromboló is, melynek TIE vadászai támadni kezdték a Zsivány osztagot. Ezenkívül leszállóegységeket küldtek a Katanára is, igaz ezek közül ötöt elpusztítottak a Katana turbólézerjei. A flotta vezérhajójának első lövése viszont egyben az utolsó is volt, mivel ezzel a tüzeléssel szétégett a turbólézer áramköre.

Eközben pedig Fey'lya tanácsos felszólította Sarin Virgilio kapitányt, hogy vonuljanak vissza a Quenfis-szel és az X-szárnyú rajukkal, továbbá fegyverrel megfenyegette Leia Organa Solo tanácsost is. Leia, valamint Karrde viszont kijátszotta Fey'lyát azzal, hogy miközben az kijelentette, hogy kizárólag politikai céljai elérésében támogatja a katonákat, bekapcsolták a mikrofont. Így az egész új köztársasági haderő megtudta Fey'lya szándékait. Ennek tudatában Virgilio kapitány is harcba indította a hajóit.

Mivel az ellenállás a vártnál nagobb mértékű volt, Thrawn főadmirális úgy döntött, hogy személyesen, a Chimaera-val veszi kézbe a dolgokat. Váratlanul azonban egy eltérített Lancer-osztályú freagatt fedélzetén Joruus C'baoth jelent meg, aki mindenáron beszélni akart a főadmirálissal. Így aztán Thrawn kénytelen volt elküldeni a Peremptoryt a csatába. Brandei kapitány eközben újabb TIE-vadászrajokat indítot el.

A heves harc közben váratlanul Karrde csempészflottájának tizennyolc teherhajója és vadászgépe tört ki a hiperűrből a Judicator mögött, hogy aztán újult erővel avatkozzanak be a csatába az Új köztársaság oldalán. Az újonnan érkezett flottában Mara Jade egy Z-95-ös fejvadásszal állt harcba: egy lézertűzel sikerült kilőnie a Judicator hátsó részénél, egy kritikus pontnál elhelyezkedő érzékelőt, biztonságossá téve számukra a csillagromboló tüzétől. Miközben pedig Brandei kapitány TIE/sa bombázókat irányított a csempészek ellen, hat Dreadnaught lassított le a fénysebességről Garm Bel Iblis flottájából is, majd hamarosan ők is csatarendbe álltak, szintén az Új köztársaság oldalán. Miközben Bel Iblis hajói ionágyúkkal kezdték el lőni a Judicatort, megérkezett a Birodalomhoz a régóta várt Peremptory csillagromboló. Az egyre fokozódó tűzharcban eltalálta egy birodalmi lézernyaláb Mara Jade Z-95-ösét, majd a sérült hajót egy ionsugár is súlyos csapást mért rá.

A Katana fedélzetén ezalatt Luke, Han, Csubakka és Lando talált egy AT-PT lépegetőt az egyik folyosón, amelyet még a vírus elkezdett volna pusztítani a hajón annak idején. A lépegetőt barikádként használva sikeresen ellenálltak a birodalmiak támadásának. Mikor pedig a hajó hídjára értek, Han Lando segítségével el tudta érni, hogy az egyik Dreadnaughtot távvezérléssel a Peremptory csillagrombolóval ütközőpályára állítson. Mivel pedig a monstrum Bel Iblis lézertüze között volt, nem tudott elég gyorsan reagáni, és kitérni az öngyilkos hajó elől: a Peremptory megsemmisült. Bár a robbanásban az egyik Dreadnaught is atomjaira bomblott szét, a másik két hajó továbbra is harcképes maradt, és elindult a Judicator felé. A túlerőt látva Brandei kapitány visszahívta az erőit, és rövidesen fénysebességre ugrottak.

Következmény

„Ami azt jelenti: nem telik évekbe, hogy személyzetet találjanak az új csatacirkálókra. Talán csak néhány hónapba. Lehet, hogy még annyiba sem.”
Han Solo[forrás]

Noha az új köztársaság megnyerte az ütközetet, győzelme mégis igen kis mértékű volt, ugyanis a csata közben kiderült, hogy a Katana-flotta közel kétszáz cirkálójából már csak tizenöt maradt a helyszínen (ebből egy el is pusztult a harcban). Fény derült továbbá arra is az elesett birodalmi rohamosztagosok megvizsgálásával, hogy a Birodalom már rendelkezik klónokkal. Ez pedig azt jelentette, hogy egy új klónok háborúja van készülőben, amelyben az Új Köztársaság jelentős hátrányban van. Ezért aztán az Új Köztársasági Értelmiség legfontosabb feladata a klóngyártás helyének felkutatása lett.

Mindemellett Luke-nak Erő-érzékeivel sikerült megtalálnia és megmentenie Marát.

Továbbá az Új Köztársaság tizennégy új cirkálóval gazdagíthatta flottáját.

Megjelenés

Thrawn hadjáratának csatái
Obroa-skai · Bpfassh · Nomádváros · Sluis Van · Katana-flotta · Ando · Chrondre
Ord Pardron · Filve · Ukio · Eriadu · Ord Mantell · Qat Chrystac · Coruscant
Nomádváros · Generis · Xa Fel · Bilbringi

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki