Fandom

Halálosztag

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Halál Osztag a Birodalmi Flotta egy speciális egysége volt, melyhez rengeteg rohamosztagos különítmény és TIE vadász tartozott. Az osztag Darth Vader személyes irányítása alá tartozott.

Szerkezet

Az osztag jelentősebb hajói közé tartozott a Birodalmi-osztályú Csillagrombolók 8 tagú flottilája, a Victory-osztályú Csillagromboló, a Firewind, számos támadó fregatt és személyi szállító továbbá Vader zászlóshajója, az Executor.

Olyan híres egységek tartoztak ide, mint Evir Derricote 181-es Birodalmi Vadász Osztagja, Maximilian Veers vezértábornok Hóvihar Csapata és Bow parancsnok 501-es Légiójának néhány csapata.

Miközben "osztag" néven illeték, a Halál Osztag inkább egy megerősített flotta volt. Miután a legtöbb flotta hat csillagrombolóból és átlagosan 390 egyéb harci hajóból állt, a Halál Osztag jóval hatalmasabb volt, mint egy átlagos flotta.

Legalább húsz csillaghajó parancsnok volt a Halál Osztagban, mindegyikük kapitányi rangban, de nem lehet tudni, mely hajókon szolgáltak valójában.

Történet

Darth Vader a Yavin-i csatavesztést követően alapította a Halál Osztagot. Három éven keresztül üldözte az Osztag a Lázadók Szövetségét egyik rendszerből a másikig Kendal Ozzel admirális vezetésével könyörtelenül elbánva azokkal a lázadókkal, akikkel szembekerültek. Egy alkalommal a Stalker által kiküldött kutászdroid rábukkant a Lázadó bázisra a jeges Hoth bolygón.

A hothi csata után a Halál Osztag üldözni kezdte a Millennium Falcont, ami a Hoth aszteroidamezőben sikeresen eltűnt előlük.

Egy évvel később a Halál Osztag Firmus Piett admirális vezetésével a Birodalmi Flotta magjaként szerepelt az endori csatánál. A csata során a Devastator és az Executor megsemmisült és rengeteg hajó került a lázadók kezébe. Palpatine császár és Darth Vader halálát követően az osztag feloszlott.

Hajók

Executor-osztályú Szuper Csillagromboló

Birodalmi-osztályú Csillagrombolók

Victory-osztályú Csillagromboló

Ismert tisztek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki