Fandom

Givin

2 738pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
GivinNEGAS.jpg
Givin
Biológiai rendszerezés
Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

1.7 - 2.0 m

Bőrszín:

Sápadt fehér

Hajszín:

Nincs

Szemszín:

Fekete

Megkülönböztető
jegyek:

Csontvázszerű megjelenés, képesség a vákuumban túlélésre rövid ideig

Átlagos élettartam:

80 év

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Yag'Dhul

Nyelv(ek):

Givin nyelv

Ismert személyek:

A givin a Yag'Dhul bolygó őshonos faja volt. Leginkább természetes matematikai képességükről voltak ismertek, ami segítségével kiváló csillaghajó építők és navigátorok voltak. A másik jellegzetes ismertető jelük a csontvázszerű felépítés volt, és a képességük, hogy túléljék a vákuumot.

Biológia és felépítés

A givineknek élő humanoid csontváz külsejük volt, mivel kemény, sápadt fehér bőrük és mély fekete szemük volt. Bár négy vagy ötujjú kezük volt, három lábujjuk volt. Karjaikat és lábaikat távol hordták a testüktől, megjelenésüknek még bizarrabb képet adva. Néhányan twi'lek húrjátékokhoz hasonlították őket.

A holdak komplex rendszere miatt, ami atmoszferikus árapály zavarokat okozott, a givineknek nehéz exoszkeletonjuk volt, ami meg tudta őket óvni minden hirtelen nyomás vagy hőmérséklet változástól. Ez a fizikai sérülések ellen is óvott. Emiatt a givineknek fóbiája volt a kirakott bőrterületek ellen, és amikor más fajokon látták, mindig megpróbáltak eltávolodni attól. Hogy fenntartsák ezt a zárt bőrrendszert, a givinek háromszor többet ettek a hasonló súlyú embereknél. A givinek könnyen túlélték a teljes vákuumot akár egy standard napon keresztül.

Kultúra

A givineknek magas intelligenciájuk volt, és olyan érzékük a matematikához, hogy a társadalmukat matematikai teokrácia, vagy más néven matematokrácia utalta, a legnagyobb matematikusokkal a kormányzó Calculus testben. Az exoszkeletonjukhoz hasonlóan a matematikai képességeik is a Yag'Dhul árapály rendszere miatt alakult ki, ezzel tudták megjósolni a random módon változó óceánok és atmoszféra állapotát. A Yag'Dhul bolygókormányzóját egy versenyen választották, ami komplex multidimenzionális diferenciálok számolásából állt, és minden politikai döntés a null-hipotézis valószínűsége szerint született.

Ugyanannyi időt töltöttek a csillaghajóik matematikai tervezésével, mint a megépítésükkel, és így a legimpresszívebb, komplexebb és karcsúbb hajókat építették a galaxisban. Sokszor az idegen fajoknak módosítaniuk kellett a givin hajókon, hogy navigációs komputert vagy légnyomásrendszereket építsenek be, amiket gyakran kifelejtettek az építők, mert nem volt erre szükségük.

Gyakori givin nevek

  • Lersia Narth
  • Na-Soth Larr
  • Nisil Alarin
  • Sladru Nalas

Történelem

A klónok háborúja idején a givinek a matematikai, mérnöki és navigációs tehetségüket a Független Rendszerek Konföderációja számára ajánlották fel, olyan hajókat tervezve, mint a Wavecrest-osztályú fregatt. A givin teoretikus asztrogátorokat széles körben keresték és néhányat a Galaktikus Köztársaság is alkalmazott a konfliktus alatt. A givinek hajógyárait később a klónok háborúja idején vagy után elpusztították. A yuuzhan vong háború során a givin hajóépítő ipar felépült és magas technológiájú hajókat gyártott hadi és polgári célokra. A Yag'Dhult egyszer megtámadta a yuuzhan vong.

Givinek a galaxisban

Miközben tisztelték az olyan hajóépítő fajokat, mint a verpine vagy a duros, ki nem állhatták a mon calamarikat a tervezési filozófiájuk különbségei miatt. Arrogánsak voltak olyan fajokkal szemben is, akik nem élték túl a vákuumot (a duinugwuinok a legnagyobb kivételek). Végül, mivel a nem-givinek gyakran hibáztak egyszerű négyzetes számításokban, amik udvarias bemutatkozások voltak a givin társadalomban, a givinek a legtöbb idegent durvának tartották.

A színfalak mögött

Az Elis Helrot Habsbro akciófigura alapján a givineknek három ujjú talpuk volt.

A Star Wars:Rebellion PC játék a fajt yag'dhuloknak nevezi.

Egy givin feltűnhetett az Escape Into Terrorban, a Star Wars: Droids animációs sorozat egyik epizódjában. Ennek a givinnek hosszú feje és sárga bőre volt.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki