Fandom

Geonosis

2 799pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap1 Share

A peremvidéki Geonosis bolygó a geonosisiak otthona, ahol a Független Rendszerek Konföderációja felépítette első titkos droidöntő műhelyeit. A bolygón zajlott a Klón Háborúk első ütközete, a geonosisi csata.

Földrajza

TypGeoTer.jpg

Szeparatista járművek a Geonosison.

A Geonosis átmérője nagy, ám gravitációja alacsony, és légköre ritkás volt. Gyenge mágneses mezője miatt a napszél által okozott elektromos viharok mindennaposak voltak. A felszíni organizmusok sziklákon élő algák voltak, míg a geonosisiak inkább a föld alá fészkelték be magukat. A sivatagos felszínt hatalmas völgyek szelték át, folyók nélkül. A bolygó felszínének legfeljebb 5%-át borítja víz.

A geonosisiak építéményei angyon hasonlóak a temeszvárakhoz, melyeket barlangokba és sziklás spirálokba építettek, ezért aki újonnan jár a bolygón, könnyen lakatlannak gondolhatta, ami a háború szempontjából nagy előny.

Történelem

Korai történelem

A távoli múltban a bolygó legnagyobb holdját eltalálta egy kóbor üstökös, ami darabokra hullott, és létrehozta a ma is látható gyűrűt, valamint lerombolta a felszínt. Ez az esemény elpusztította az őslakosok 99%-át.

Az évmilliók alatt a megmaradt lakosok visszafoglalták a bolygót, ám mivel a véletlenszerű meteor becsapódások mindennaposak voltak, ezért csak az igazán ravasz, edzett és kemény fajok voltak képesek a túlélésre. A geonosisiak, a bolygó domináns faja mindhárom tulajdonságot tartalmazta.

Miután a technikailag fejlett geonosisiak kapcsolatot teremtettek a galaxis többi fajával, a Baktoid Fegyvergyár ide telepített néhány droid és fegyvergyárak.

Nagy Galaktikus Háború

Houk gladiator.jpg

Az új Mandalore egy houk gladiátorral küzd a Geonosison.

A nagy galaktikus háború alatt a Geonosis híres volt gladiátorjátékairól. Sok harcos mandalori volt, köztük egy fiatal. Idővel hírnevet szerzett, és magát az új Mandalorenak kiáltotta ki. A mandaloriakat a Sith Birodalom szövetségesévé tette, és a Galaktikus Köztársaság ellen léptek hadba.

Évekkel később, miután egy másik mandalori kezei által életét vesztette, kiderült, hogy a Birodalmi Titkosszolgálat beépült a gladiátor küzdőterekre szponzorokként, managerekent és gladiátorokként. Ők választották ki a fiatal mandalorit bajnokuknak, manipulálva küzdelmeit, olyan eszközökhöz nyúlva, mint az ellenfelek gyógyszerelése.

A Klónok háborúja

„Több folyik a Geonosison, mint amiről tudunk...”
―Yoda

YE 24-ben Poggle, a Kicsi főherceg vezetése alatt a Geonosis tagja lett a Független Rendszerek Konföderációjának, ami a bolygó gyárait a droid hadsereg gyártására használta. Két évvel később, YE 22-ben, Poggle szervezte meg a konföderációs vezetők titkos találkozóját a Geonosison. Ezen a rendezvényen szerették volna, hogy a szervezetek, melyek a szeparatista mozgalom gerincét alkották, átadják összes készletüket Dooku grófnak, a Konföderáció elnökének.

Geonosis 1.jpg

A Slave I megközelíti a Geonosist.

Nem tudtak arrók, hogy terveiket kihalgatja Obi-Wan Kenobi jedi lovag, akit Dooku által felbérelt fejvadász, Jango Fett nyomán jutott ide, a Geonosisra. Kenobinak sikerült felfedezéseit eljuttatni padawanjának, Anakin Skywalkernek, aki ekkor a Tatooineon tartózkodott, mielőtt a szeparatisták elfogták volna. Miután továbbította az információkat a Jedi Tanácsnak, Skywalker és Padmé Amidala, a Naboo szenátora úgy döntött, hogy Kenobi kiszabadítására sietnek, de végül őket is fogságba ejtették.

Később Kenobit, Skywalkert és Amidalat a geonosisi kivégző arénába vitték, ahol szembekerültek egy acklayjal egy reekkel és egy nexuval, de végül megmenekületek. Cserébe a szeparatisták harci droidokat küldtek az arénába, ami kiváltotta az első geonosisi csatát, a klónok háborújának első csatáját, ahol a jedi seregek, élükön Mace Windu mesterrel bevonult a küzdőtérre, hogy szembeszálljon a droidokkal.

A jedik és a droidok közti hosszú csata után, Yoda nagymester megérkezett az újonnan megalakult köztársasági hadsereggel és kimenekítette a legyőzött jedi erőket. A következményes konföderációs vereség után a Geonosist elfoglalta a Köztársaság. Barriss Offee jedi lovag a klónok háborúja alatt a Geonosison dolgozott.

Később Rush Clovis szenátor és a Bankár Klán pénzén egy új droid műhely épült a bolygón, de a tervek Amidala szenátor tudomására jutottak, ami a második geonosisi csatához vezetett.

A Klón Háborúk után

Geonosis2.jpg

A Geonosis sivár felszíne

A Klón Háborúk után a Köztársaságból Galaktikus Birodalom lett, a Geonosis pedig birodalmi uralom alá került. A geonosisi tudósok nagy szerepet játszottak az első Halálcsillag megépítésében.

A Galaktikus Polgárháború idején Wedge Antilles megpróbálta kiszabadítani a Bakuran bebörtönzött lázadó foglyokat. Az akció során néhány szállító a Geonosisra szökött a fegyenceivel, ezért a szövetségiek követték a hajókat. A csata során Wedge meglepetten tapasztalta, hogy a bolygón még aktívak a B1 harci droidok és egy szintén ősi járművel, egy Jedi csillagvadász segítségével tudott elmenekülni.

Palpatine halálát követően a Geonosis nem kívánt belépni az Új Köztársaságba, tartózkodó politikát folytatott.

A Yuuzhan Vong invázió megkímélte a bolygót.

Sok évvel a Yuuzhan Vong háború után Boba Fett visszatért a Geonosisra, hogy kihantolja apja maradványait és lánya mellé temesse a Mandalore-on.

A Színfalak mögött

  • A Geonosis az egyetlen bolygó a filmekben, amelynek természetes gyűrűi vannak.
  • George Lucas a Geonosison vívott ütközetet a valaha volt legnagyobb csata-jelenetként határozza meg, amelyet bármelyik epizódban is filmre vittek.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki