Fandom

Freedon Nadd

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Freedon Nadd.jpg
Freedon Nadd
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Onderon (örökbe fogadták)

Született

YE 4,400

Elhunyt

4,350 (Fizikai halál)
3,997 (Szellemének halála)

Fizikai jellemzők
Faj

ember

Nem

férfi

Szemszín

sárga

Bőrszín

sápadt

Korszak(ok)

A Régi Köztársaság kora

Hovatartozás

Sith-ek
Onderoni Királyi Család
Naddisták

Mester(ek)

Matta Tremayne (Jedi mester)
Odan-Urr (Jedi mester)
Naga Sadow (Sith mester)

Tanítvány(ok)

Amanoa
Aleema Keto
Satal Keto
Exar Kun
Ommin
Ommin apja

Freedon Nadd-ot elcsábította az Erő sötét oldala. A Sith Sötét Nagyurának szolgálatába szegődött. Halála után sírja a sötét energiák egyik forrása volt, amely nemzedékek során át fennmaradt.
- Arca Jeth

Freedon Nadd a Régi Köztársaság egy tehetséges Jedije volt, aki azon döntésével, hogy átáll a sötét oldalra, nagy hatást gyakorolt a galaktikus eseményekre, még sokáig halála után is. Nadd története az Ossus bolygón kezdődik, ahol tanult, azonban hatalomvágya oda vezetett, hogy megölte mesterét, Matta Tremayne-et, majd megtagadta a Jedi Tanácsot is. Ossus világáról a Régi Sith Birodalomba menekült, ahol rengeted dolgot megtanult a sötét oldalról. Végül az Erőt követve a Yavin 4 dzsungelholdjára utazott, ahol rálelt Naga Sadow-ra, egy sötét nagyúrra, majd a tanítványa lett. Sadow megismertette Naddal a Sith-ek útját, és egyre mélyebbre vezette őt a sötét ösvényen. Mikor a tanítványa rájött, hogy a Sith mester már semmit sem taníthat neki, újdonsült hatalmát használva elpusztította Sadow-t, és elhagyta a Yavin 4-et, hogy meghódítson egy világot. Kinevezte magát a Sith Sötét Nagyurának, majd hatalmát használva leigázta Onderont, ahol királyként uralkodott Iziz városában egészen YE 4,350-ben bekövetkezett haláláig. Testét Iziz-be, a királyi palota alá temették. Nadd szelleme itt várakozott, tanította utódait, és Onderont még sokáig áthatotta az Erő sötét oldala. 

YE 4,000-re a Freedon Nadd kultusz odáig fajult, hogy háború robbant ki Iziz lakói között – azok között, akik imádták a rég halott Sith Nagyurat, és azok között, akik nem kívántak hűséget fogadni a Sith-eknek. Egy csapat Jedi lovag érkezett a bolygóra Arca mester, egy arkaniai lovag vezetésével, akik véget vetettek a harcoknak, és átmenetileg megállították a Sith befolyást a bolygón, miután legyőzték Amanoa királynőt. Később Amanoa férje, Ommin megidézte a Sith Nagyúr szellemét, így visszaállítva a Sith uralmat a bolygó felett. A Naddisták aztán fegyvert fogtak, és Amanoa királynő temetése alatt ellopták a Sith Nagyúr szarkofágját. Nadd felfedte magát a Jedik előtt, és részt vett Arca Jeth elfogásában. Azonban a lázadás végső szakaszában kiszabadították őt a Jedik.  Nadd elhagyta Ommint, szellemét pedig örökre száműzték a Jedik Onderonról. Azonban, mielőtt még útnak indult volna, Nadd találkozott Aleema és Satal Keto-val, 2 fiatal nemessel, akik azért jöttek Onderonra, hogy többet megtudjanak a sötét oldalról. Úgy döntött, átadja nekik a tudását. Mialatt áthelyezték a Jedik Nadd sírját Onderon dzsungelholdjára, ő megjelent egyiküknek, Ulic Qel-Dromanak, és megjósolta a fiatal lovag útját a sötét oldal felé. 

Freedon Nadd hónapokig képezte a Keto testvéreket, azonban az érdeklődése irányukban alábbhagyott, amikor Exar Kun, egy tehetséges, bukott Jedi - aki tanulni akart a sötét oldalról - megidézte szellemét. Nadd elvezette Kunt a Sith ősi szülőföldjére, a Korribanra, ahol egy sor próbának vetette alá. Miután megbizonyosodott, hogy Kun elfogadható lesz számára, mint tanítvány, elvezette őt a régi mestere hajlékába, a Yavin 4-re. Örült, mikor látta, hogy Kun teljesen átadta magát a sötét oldalnak, mikor legyőzött egy félelmetes Sith wyrm-et, és leigázta az őshonos massassi harcosokat. Végül teljesen meggyőződött róla, hogy tanítványa eggyé vált a sötét oldallal. Hamarosan arra kérte Exar Kunt, hozzon létre neki egy fizikai testet, hogy újra parancsolni tudjon az Erőnek. Azonban Kun elárulta őt, megtagadva a kérést. Tanítványa erejét borzalmasan megnövelte egy Sith amulet, megtámadta Naddot az Erővel, akik halálosan megsebesült. A Sith szellem utolsó cselekedetével még értesítette a Keto testvéreket az Exar Kun veszélyre. A Sith-ek jövője Ulic Quel-Droma, Satal és Aleema Keto kezében van, gondolta, mielőtt végleg eltávozott.

Életrajz

Korai évek

A tehetséges Jedi

"Freedon, sok dolgot nem lehet csak úgy megtanulni. Ezekre magadnak kell rájönnöd. Ha csak annyit mondanánk, hogy: tessék, itt van! - nem értenéd meg. A Jedinek a szívébe és lelkébe is bele kell látnia. Ha nem vagy képes rá... nos, akkor nem is vagy igazi Jedi."
- Matta Tremayne jedi mester
Ossus-0.jpg

Freedon Nadd az Ossus bolygón kezdte meg Jedi tanulmányait

Négyezer évvel a Nagy Sith Háborúk kitörése előtt, Freedon Nadd megkezdte Jedi tanulmányait az Ossus bolygón, a Nagy Jedi Könyvtár hazájában. A mesterek le voltak nyűgözve, milyen jártassággal képes használni Nadd az Erőt. Emellett csodálták a nyitottságát és azt, hogy mennyire elmélyülten törekszik arra, hogy elérje a teljes harmónia állapotát. Tanítói segítségével Nadd megtanult bízni az Erőben, magába fogadta, és teljesen elmerült benne. Sok mester részt vállalt Freedon Nadd képzésében, még a Nagy Odan-Urr, a Könyvtár vezetője is. A tanítók szerint a fiatal tehetség hamarabb eléri a Jedi Mester szintjét, mint előtte bárki az Ossuson - ha nem is a technikák, de a tudás terén mindenképp.

Az első próba váratlan formában érkezett. Néhány tanítvány lehetőséget kapott rá, hogy megszerezze a Jedi lovag címet. Nadd is hitt abban, hogy az ő kinevezése is küszöbön áll, és megdöbbent, amikor a mesterek tudomást sem vettek róla. A döntés okán Freedon Nadd belső világa kezdett összeomlani. Bánat telepedett az elméjére. Nem értette, hogy a mesterek miért nem jutalmazzák meg mindazon kemény munkáért, amit az Ossuson végzett idejövetele óta. A tény, hogy mégis megtagadták tőle a lovagi címet, óriási belső konfliktust okozott a fiatal tanítvány elméjében.

Matta Tremayne próbája

  • "- Én leszek a valaha élt legnagyobb Jedi, akár segítesz nekem, akár nem.
  • - Bizonyítsd be.
  • - Micsoda? Én nem...
  • - Szerintem nem vagy Jedi. Mutasd meg, hogy tévedek.
  • - Azt hiszed, hogy megijeszthetsz, igaz? De én nem futok el, mint a többiek. Nem, mert tudom, hogy én vagyok az erősebb. Nem győzhetsz le."

Nadd nem értette, mit várnak tőle a Mesterek, ezért elindult, hogy saját tanítójától, Matta Tremayne-től kérjen segítséget. A mester a Jedi Rend fénykardvívási oktatója volt, ideje nagy részét a főváros külterületén töltötte, ahol a különféle fénykardtechnikákat gyakorolta hihetetlen pontossággal. Naddot mindig is lenyűgözte a mestere nyugalma és a belőle áradó békesség, amelyet ő is érzett az Erőn keresztül. Biztos volt benne, hogy Tremayne segíthet neki megfejteni, mit várnak tőle. A kert felé vette az irányt, ahol Tremayne lehetetlen pontosságú mozdulatokat gyakorolt a fénykardjával. Ahogy közeledett, egyre idegesebb lett, mivel úgy tűnt, hogy az idős nő nem veszi észre. Nadd úgy döntött, megvárja, amíg mestere felfigyel rá - de félórányi gyakorlás után elfogta a nyugtalanság, mivel semmi sem változott. Olyan frusztrált volt, mint a lovagi próbák alatt. Egy heves pillanatban Tremayne mester fénykardja csupán centiméterekkel kerülte el Nadd mellkasát. A váratlan mozdulattól az ifjú hirtelen megdermedt, Tremayne azonban folytatta a gyakorlást. Ez aztán végképp felzaklatta Naddot, aki ezután kirohant a kertből.

Freedon Nadd Holocron.JPG

Így fest Freedon Nadd egy Jedi holokronon

Mialatt Nadd sebesen távozott, Tremayne utánaszólt, és elmagyarázta neki, hogy a mesterek nem is tudták volna megmutatni neki, hogy mit kell tennie - erre saját magának kell rájönnie. Hozzátette még azt is, hogy addig ne is remélje, hogy Jedi lovaggá avatják. Erre tanítványát elöntötte a düh; megvádolta Tremayne-t és a többi mestert, hogy csak félnek átadni neki a tudásukat és a hatalmukat. Ezután felruházta magát a Jedi ranggal, akinek nincs szüksége a mesterek engedélyére. Megesküdött arra, hogy a valaha élt legnagyobb Jedi lesz belőle, Tremayne azonban közbeavatkozott: aktiválta fénykardját, majd párbajra hívta tanítványát, hogy bizonyítsa: érdemes mindarra a hatalomra, amelyet magának adományozott. Erre válaszul Nadd is kardot rántott, és vad fénykardpárbaj bontakozott ki kettejük között, amiben Nadd kétségbeesetten próbálta hárítani idős mestere csapásait, és igyekezett tartani vele a tempót. Néhány csapásváltást követően Nadd felismerte, hogy előnyhöz juthat, ha megpróbálja megbontani mestere védelmét. Meglendítette kardját a halálos csapáshoz. Ebben a pillanatban Tremayne belenézett tanítványa szemébe, és hirtelen nyugalom szállta meg. Nadd az utolsó pillanatban ismerte fel, hogy ez az összecsapás Tremayne részéről csupán egy próba volt. A kard ezután belefúródott Tremayne-be. A csapás előtt még megpróbálta megállítani a pengét, de hiába: mestere azonnal meghalt, Jedi köpenyét hátrahagyva eggyé vált az Erővel.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki