Fandom

Fejvadász

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
800px-BountyHunters.jpg

Néhány fejvadász Darth Vader társaságában az Executor fedélzetén.

A fejvadászok olyan zsoldosok voltak akik bárkit felkutattak,elfogtak illetve megöltek akinek vérdíj volt a fején. Kivételes esetekben ha jól megfizették őket személyi védelmet is vállaltak. A néhány fejvadász mesterfokon űzte a szakmáját és kitűnően fel volt fegyverkezve így a galaxis legjobb harcosai közé tartozott. A legtöbbjük azonban csak gyorsan meg akart gazdagodni vagy csak kalandot keresett holott nem volt meg az igazi készsége ehhez a szakmához.

A fejvadászok általában egyedül dolgoztak de néha egy-egy megbízás idejére társultak más fejvadászokkal. Ezek a társulások nem kis veszéllyel jártak mert gyakran összevesztek a vérdíjon és nem egy fejvadász halálát okozta mohó társa sugárvetője. A fejvadászok legjobbjai szinte mind kiérdemelték a "jedi vadász" megnevezést mivel karrierjük során egy vagy több jedivel végeztek,így ők örvendtek a legnagyobb tiszteletnek. A csempészek és fejvadászok közt gyakran volt rivalizálás. Ennek kitűnő példája a Boba Fett és Han Solo közti ellentét.

Szervezeteik

A céhek

Az egyik legnagyobb és legismertebb ilyen szervezet a Fejvadász céh volt. A céhen belüli összetartás hiánya miatt gyakran voltak hatalmi harcok amik tetőpontjukat a fejvadász háborúk alatt érték el. Léteztek még más kisebb frakciók is:Benelex ház, Qulok ökle, GenoHaradan és a Granse föderáció.

A fejvadászok általában a céheken keresztül kapták meg a munkájukat. De voltak olyan nagy befolyással rendelkező személyek pl.: Jabba,Darth Vader és Xizor herceg akiknek saját fejvadászaik voltak így azok tőlük kapták a magbízásaikat. A jedi polgárháború idején egy fejpénz hivatal működött a Tarison és ott lehetett információt szerezni a keresett személyekről.

Engedélyek

A császári korban a Birodalomat szolgáló fejvadászok B23-1-14-es engedélyt kaptak amivel szabadon űzhették mesterségüket és plusz pénzt kaptak egy-egy sikeres akciójuk után.

A fejvadászok jellemzői

Defel bounty hunter G6.png

Defel fejvadász.

Fejvadászokkal galxis szerte lehetett találkozni. Általában magányosan dolgoznak és nagyon bizalmatlanok voltak másokkal szemben. Némelyikük nagy hírnévre tett szert,veszélyesek és kegyetlenek voltak. A leghíresebb és legkegyetlenebb fejvadászok Jango Fett,Cad Bane,Calo Nord és Boba Fett voltak. Ők az állam szemében csak közönséges bűnözők voltak de a Haruun Kalon sok balawai gyermek tisztelte őket és rájuk akart hasonlítani.

A fejvadászok a háborúk alatt igyekeztek semlegesek maradni. Néhányan azonban dolgoztak egyik vagy másik félnek habár hivatalosan sosem csatlakoztak. A jedi polgárháborúban Calo Nord, a klónok háborúja előtt pedig Jango Fett dolgozott a sitheknek, Cad Bane pedig az háború alatt a szeparatistáknak segített. Boba Fett sokszor állt a Galaktikus Birodalom szolgálatában és egy kölcsönös tisztelet alakult ki közt és Darth Vader közt.

Legtöbbször azonban csak magánszemélyek megbízásait fogadták el. Jabba a hutt különösen hírhedt volt arról,hogy fejvadászokat alkalmaz. A Fekete Nap,a Tődzsde és a Zann Konzorcium is gyakran alkalmazott fejvadászokat.

A történelem leghíresebb fejvadászai

A Régi Köztársaság kora

A Birodalom felemelkedésének kora

A lázadás kora

Az új köztársaság kora

Az új jedi rend kora

A hagyaték kora

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki