FANDOM

Ez a szócikk egy bolygó-ról/ről szól. További használatért nézd meg a faleenn faj és a falleen nyelv lapot!

A Falleen egy bolygó volt a Középső Peremen, a falleen faj otthona. Dzsungelek, hatalmas síkságok és jeges hegyek borították.

Történet

A Falleen a Galaktikus Köztársasághoz YE 3996 előtt csatlakozott. A nabooi csata utáni években a Falleenen robbanásszerűen gyárak és gyártó létesítmények építése kezdődött, mivel a vállalatok kevésbé tartották költségesnek, hogy távoli bolygókon építkezzenek. A klónok háborúja idején a bolygót Zurros képviselte a Galaktikus Szenátusban, aki Dooku gróf titkosügynöke volt, addig, míg a Falleen nyíltan nem csatlakozott a Független Rendszerek Konföderációjához. Ehhez azonban meg kellett szállni a bolygót, és ki kellett kényszeríteni a falleen királyból ezt.

Később, az Új Rend első éveiben, Darth Vader egy bakteriológiai kutató állomást alapított a bolygón. Amikor egy magasan halálos baktérium elszabadult YE 7-ben, Vader megparancsolta az orbitális pályán tartózkodó hajóinak, hogy rombolják le a laboratóriumot és a körülötte lévő várost, hogy megmentsék a bolygó egyéb részeit. Vader kiirtotta a baktériumot a várossal és kétszázezer falleennel együtt, köztük a királyi Sizhran-házzal. Ugyanakkor a hadügyi biológiai és vegyi kutatás tovább folytatódott a bolygó más helyszínein.

Évtizedekkel később a Falleen, amely soha nem csatlakozott az Új Köztársasághoz, elesett a yuuzhan vongok által, nem sokkal a fondori dokkok és a Hosk Állomás elpusztítását követően. Miután befejeződött a háború, a bolygó független és izolált maradt.

Megjelenések