FANDOM

      HanCsubi javít „Energiaszabályozót... most! Ez nem az. Hozd a hidrokulcsokat!”

A Független Rendszerek Konföderációja galaxisméretű kormányzat és szeparatista mozgalom volt Dooku gróf (és titokban Darth Sidious) vezetése alatt. Olyan bolygók, csillagrendszerek és óriásvállalatok voltak a tagjai, akik elszakadtak a Galaktikus Köztársaságtól.

A Köztársaság és a Konföderáció közti ellentét háborúba torkollott, miután Anakin Skywalkert, Obi-Wan Kenobit és Padmé Amidalát a szeparatista Geonosis bolygón halálra ítélték és Mace Windu vezetésével Jedik egy csoportja meg próbálta menteni őket. A Köztársaság Geonosison felfedett klónhadserege és a szeparatisták droidserege között robbant ki a konfliktus.

A szeparatisták félelmet sugalltak szerte a Köztársaságban a lakosok szívébe, főleg olyan parancsnokokkal mint Grievous. A Konföderáció sok csatát megnyert, de Dooku gróf majd Grievous tábornok elvesztésével a Konföderáció elgyengült és YE-19 be a vezetőit a Mustafar bolygón Darth Vader megölte ezáltal a kormányzat pedig felbomlott.

Történet

A Szeparatista Mozgalom felemelkedése

DookuShaalabeszéd

Dooku és segédje, Sha'ala Doneeta, Dooku beszéde során

A Klónháborút megelőző évtizedekben a Köztársaságot sokan hanyatlónak tartották, amelyet felemészt a Galaktikus Szenátus képviselőinek aggodalmait elnyomó bürokrácia és korrupció. A Naboo-i krízis és a félreeső csillagrendszerekbe vezető kereskedelmi utak megadóztatása után a hatalmas kereskedő testületek és óriásvállalatok is csalódtak a Köztársaságban.

Ekkor lépett színre Dooku gróf korábbi Jedi mester, aki elvesztette a Köztársaságba és az azt szolgáló Jedi Rendbe vetett hitét. Dooku felbujtotta a köztársaság-ellenes érzelmű fajokat Galaxis-szerte, elvetve a forradalom magvait. Megalakult a szeparatisták mozgalma Dooku vezetésével, amely hivatalosan a Független Rendszerek Konföderációja nevet vette fel és szembehelyezkedett a Galaktikus Köztársasággal.

Bár a Köztársaság felismerte hogy néhány bolygója részt vett ebben a forradalomban, hivatalosan nem vett tudomást a Konföderáció létezéséről.

A geonosisi konferencia

Az első jelentős találkozó a szeparatisták között, melyen a nagy szerveztek vezetői kimondták hivatalosan is a kiválást, valamint aláírták a Dooku gróf által kínált szerződést.

Jelen volt:

Ezek a személyek lettek később a Szeparatista Tanács tagjai, mely Dooku vezetésével alakult meg. A konferenciának azonban tanúja volt a Jedi Obi-Wan Kenobi is, aki értesítette a Jedi Tanácsot, azok pedig a Köztársaságot.

Szeparatista bolygók

Az Elszakadási Nyilatkozat (részlete)

A köztársaságtól elszabadult , én már szabad bolygók nevében egy személyben kijelentem :

* Hogy a Galaktikus Köztársaság ellen fogunk a többi nép szabadságukért 
* Hogy el fogjuk érni a hogy a Konföderáció eszméje ne legyen betiltva