FANDOM

Az Executor-osztályú szuper csillagromboló hatalmas csatahajóosztály volt amelyet főként a Birodalmi Flotta használt parancsnoki hajóként. Megjelenésükkor a legnagyobb hajók voltak a Galaxisban és később is csak az Eclipse-osztály hajói és olyan szuperfegyverek, mint a Halálcsillag előzték meg. Az Executorok fenntartása óriási összegekbe került.

Karakterisztika

Dimenziók

Az Executor-osztályú romboló 19 kilométer hosszú és 100-szor masszívabb a Birodalmi-osztályú Csillagrombolónál. 280,73 Birodalmi Haditengerészeti tiszt, lövészek és közkatona szolgált rajta.

Meghajtó rendszerek

Az Executor-osztályú hajót egy fő reaktorral és ismeretlen számú másodlagos reaktorral építették. Tizenhárom hajtómű öt segédrakéta segítette az Executor-osztályú hajó gyorsulását.

Védekező és támadó rendszerek

Az Executor-osztályú rombolónak több mint 5,000 fegyvere volt, beleértve a turbó lézereket, rakétavetőket, ion ágyúkat és a vonósugarakat, amik egy komolyabb flotta ellen is érezhető fenyegetést jelentettek. Az Executor-osztályú hajó 100-szor nagyobb tűzerőt képviselt, mint a Birodalmi-osztályú Csillagromboló.

Kísérő hajók és járművek

Egy minimum 144 csillagvadászból álló hajóosztag állomásozott rajta, de ha a szükség megkívánta, akkor a hatalmas hangárjába akár több ezer hajó is elfért. Harcban ezen felül még vitt sok leszállóegységet, AT-AT bárkát és két előre gyártott helyőrséget is.

Parancsnoki híd

Itt voltak találhatók a különleges negyedek a magas rangú tiszteknek, és voltak még itt nagy mentőkabinok. Az admirálisnak a jármű fedélzetén volt saját mentőkabinja, közvetlenül a parancsnoki híd fölött és az admirálisi lakosztályok mellett. A parancsnoki toronynak voltak saját erő generátorai és élet-fenntartó rendszerei is. Ez csatlakozott rá a hajó fő reaktorához. Az Executor hídja majdnem ugyan olyan volt, mint a többi Csillagrombolónak. A parancsnoki híd a torony közepén helyezkedett el. A tornyon belül volt a kommunikációs állomás, a turbólift, és egy holonet adó.

Történet

Tervezés és építés

Az Executor építés alatt.jpg

Az első Executor-osztályú hajó építés alatt a Fondori Hajógyárakban.

Az Executor-osztály Lira Wessex, a zseniális és ambiciózus mérnök szüleménye volt, aki a Venator- és Birodalmi-osztályú csillagrombolókat tervezte. Wessex ezzel a típussal még maradandóbbat kívánt alkotni mint az előzőkkel.

Ragaszkodva a Kuat Drive Yards eszméjéhez, miszerint a hajóknak már megjelenésükkel is meg kellett félemlíteniük az ellenfelet, hitt abban, hogy a Birodalmi-osztály csillagrombolói már puszta méretükkel lefegyverezték a vetélytársakat. Erre alapozva kezdett olyan munkába, amely mellett előző művei eltörpülnek. Bár a Kuat Drive Yards már korábban is épített hatalmas hajókat, Wessex tervei még őket is lenyűgözték.

Palpatine császár már a yavini csata (YE 0) előtt felhatalmazást adott az első négy Executor-osztályú hajó elkészítésére, de a tervezetet még a Birodalmi Szenátus különféle bizottságainak is jóvá kellett hagyniuk. Palpatine ellenfelei, főként a költségvetési bizottság tagjai minden eszközzel megpróbálták megakadályozni az építést. Az ellenzők elhallgattatására a Flotta az új hajót Szuper-osztályú csillagrombolónak tüntette fel a költségvetési tervezetekben és méretéből is kilométereket hallgattak el. Még a különféle hivatalos birodalmi iratokban is csak 8 000-től 12 800 méterig mozgott a hossza, bár valójában 19 000 méteres volt. A csalások a nagyközönség előtt csak évekkel a hajók megépítése után lepleződtek le.

Az első Halálcsillag elpusztítása Yavinnál teljesen megváltoztatta Wessex tervezési és építési ütemtervét. Darth Vader szorgalmazására a császár parancsba adta, hogy az Executor-osztályt minél hamarabb, a tervezettnél jóval előbb kell szolgálatba állítani, kompenzálva a harci állomás elvesztését. Új megfélemlítési eszközre volt szükség és Wessex új hajói kielégítették a Birodalom minden igényét.

A típus első két darabja egyidőben készült a Kuat Drive Yards felügyelete alatt a Fondori Hajógyárakban. Az első, az Executort, Darth Vader zászlóshajója lett, a másik, az Executor II, amely nem sokkal később futott ki a gyárból, Lusankya néven Coruscantra került.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki