Fandom

Első Cato Neimoidia-i csata

2 744pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Az Első Cato Neimoidia-i csata, vagy Cato Neimoidia ostroma egy kísérlet volt a Galaktikus Köztársaság részéről, hogy elfogja Nute Gunrayt a Kereskedelmi Szövetség alkirályát és a Szeparatista Tanács prominens tagját a klónok háborúja idején.

Előzmény

Egy nagy köztársasági reakció során a Durge Lándzsája Művelet után a Magvilágok ellen, Grievous tábornok megparancsolta a Tanács minden tagjának, hogy vonuljanak vissza egy találkapontra a Külső Peremen.

Gunray, ugyanakkor a pénztárca világ Cato Neimoidiara ment a szövetségi csatahajók egy harci csoportjával, hogy kifossza a személyes erődjét, mielőtt az köztársasági kéz alá kerülne. A Köztársasági Hírszerzés megszerezte az információt a hollétéről és egy Obi-Wan Kenobi és Anakin Skywalker által vezetett csapat a Külső Perem Ostroma hadművelettől ideérkezett, hogy csapdába csalja Gunrayt.

A csata

Három Venator-osztályú csillagromboló Jan Dodonna vezetésével szembeszállt a Kereskedelmi Szövetség armadájával a felsőbb légkörben és légi segítséget nyújtott, miközben a két jedi egy klónkatona sereggel rátámadt az erődre, ahol Gunray és a Kereskedelmi Szövetség elitje csapdába esett. A csata a bolygó nyugati féltekéje felett és a félszigeten zajlott, ahol az alkirály felépítette az erődjét, amely a Kereskedelmi Szövetség Maghajóinak vezértornyára hasonlított.

A kezdeti légitámadás után a fő klónerő megtámadta az északi partot és betörte a citadella energiapajzsait, de erős turbolézer tűzzel nézett szembe az alsóbb sáncokon. Kenobi és Skywalker tábornokok egy kisebb csapat klónnal átjutott a manax fák ligetén az erődön kívül, és Cody parancsnok és az elit Hetes osztag segítségével behatoltak a gombatelepekre az építmény alatt. Innen a jedik felmentek a felsőbb szintekre és elkezdték üldözni Gunrayt és kíséretét, ahogy azok megpróbálták elérni a siklójukat.

Utóhatás

Habár Gunraynak sikerült éppen elmenekülnie, a Cato Neimodia, az utolsó szeparatista erőd a Kolóniákon, elesett. Még lényegesebb volt, hogy a köztársasági erők elfogták Gunray mechno-székét, ami egy üzenetet tartalmazott Darth Sidioustól, ami így összekötötte a Sith Sötét Nagyurát a Konföderációval, illetve a kommunikációs kódokat, amiket a Szeparatista Tanács használt, hogy egymással értekezzenek.

Skywalker és Kenobi csapataikkal együtt kiváltak a Külső Peremből, hogy levadásszák a mechno-szék készítőit, hogy így elfogják Darth Sidioust. Plo Koont küldték a bolygóra, hogy szervezze meg a tisztogató műveleteket a megmaradt ellenállás ellen, akit a 66-os parancs során öltek meg.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki