Fandom

Dorin

2 735pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap2 Share

A Dorin a Terjeszkedési Régióban, a Dorin rendszerben található. Az igen ritka Kel Dor faj hazája. Nagy mennyiségben található a légkörében hélium és egy különleges gáz, amit csak ezen a bolygón találhatunk meg.

Leírás

Kd.jpg

Egy Kel Dor, maszkkal a fején. A Dorin bolygón vehetik csak le a maszkot.

A bolygó két nagy fekete lyuk között helyezkedik el , ezért az odautazás nagyon nehéz és veszélyes. A légköre csak kis mértékben tartalmaz oxigént, ezért csak kevés lény tud itt megélni. Ezen keveseknek egyike a kel dor. Ők fejlődésük során hozzászoktak a zord levegőhöz, sőt hazájukon kívül speciális maszkokat kénytelenek viselni. A Kel Dor társadalom és ipar nagyrészt a technológia körül forgott. Bár a legtöbb Kel Dor nagy tiszteletben tartja a többi lényt, az igazságügyi rendszerük azonban a potenciális bűnözőkkel és törvényszegőkkel szigorú volt és gyors.

Történelem

A bolygó volt az otthona a Baran Do-nak, egy Erő kultusznak, mely a jedik körében keletkezett. A Dorin YE 5972-ben csatlakozott a Galaktikus Köztársasághoz és közvetlen képviselete volt a Galaktikus Szenátusban. Mivel nagyon sok jedi mester került ki a Dorinról, ezért a szenátus úgy határozott, hogy létrehoznak ott is egy oktató központot. A légkör miatt csak a Kel Dor diákok tudtak ott tanulni, bár sok egyéb fajból származó Jedi is meglátogatta a központot, hogy tanulhasson a Kel Dor mesterektől. Amíg a Régi Sith Háborúkban ép maradt minden és megmenekült az összes Jedi a dorini oktatóközpontban, hála a légkörnek, a Jedi Polgárháborút követően azonban majdnem az összes Jedit megölték a Sith Merénylők.

A klónok háborúja idején Grievous tábornok megtámadta a Dorint, de a Galaktikus Köztársaság csapatai végül diadalmaskodtak.

Dorin később csatlakozott az Új Köztársasághoz, a Baran Do pedig keveredett, majd teljesen lecserélődött az Új Jedi Renddel.

Plo Koon Jedi Mester, a nagybátyja, illetve unokahúga, Sha Koon mind a Dorinról származott.

YU 43-ban, Luke és Ben Skywalker is elutazott Dorinra, hogy konzultáljanak a Baran Do-val közreműködésükről Jacen Solo sötét oldalra való átállásában.

Darth Krayt Sith uralmának elején a Dorint a Birodalmi Flotta blokád alá vette. A sithek ezután megparancsolták, hogy a legjobb, legértelmesebb Kel Dorok ajánlják fel a szolgálatukat a Birodalomnak, vagy a nép szenvedni fog. Ennek eredményeképpen sok Kel Dor lépett a birodalmi szolgálatba, bár a blokád a helyén maradt. A csempészek egy titkos utat fedeztek fel a bolygóra, a Dorin Futamot, bár az annyira közel feküdt a fekete lyukakhoz, hogy csak a legelvetemültebbek használták.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki