Fandom

Dejarik

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A dejarik, másképpen vrax egy Galaxis-szerte népszerű játék volt, olyannyira, hogy más hasonló felépítésű, szórakoztatás gyanánt kitalát időtöltéssel szemben a dejarik kiálta az idő próbáját is. A vrax eredetileg a Jedik játéka volt, később, mikor egyre jobban elterjedt az egyszerűbb lények körében, jellege gyökeresen megváltozott.

Leírás

A dejarikot szinte minden esetben egy holojáték-táblán játszották. Ez egy hologram-generátorból, valamint egy asztalméretű, henger alakú, fekete-fehér mezőkkel ellátott játéktáblából állt, mely ben a generátor és a kivetítő is helyet foglalt. Mikor bekapcsolták a készüléket, a játéktáblán színes, három-dimenziós hologram-figurák jelentek meg, melyek a bábuk szerepét töltötték be. Ezek a figurák igény szerint 5 és 30 cm közötti magassággal rendelkeztek, és Galaxis-szerte ismert, valós illetve mítikus teremtményeket szimbolizáltak: ilyen volt a mantelli savrip, a molator grimtaash, a ghhhk, a houjix, a ng'ok, a kintan strider, a k'lor'csiga és a monnok. ezek a figurák általában élethűen utánozták fajuk mozgását. Ha egy ideig nem léptek velük - akár a játékos akarata, akár az idő múlása végett -, unalmat kifejező mozdulatokba kezdtek.

A főbb dejarik-versenyek tartalmazták a Galaktikus Mag Interzonalokat. A kintan streider-halálnyitás egy igen széles körben használt taktikának számított.

Egy másik hasonlóan sikeres taktika volt a villa is, amelyben az egyik játékos arra utasított egy holoszörnyet, hogy fenyegetésben tartson legalább kettő, az ellenfélhez tartozó figurát, hogy az ellenfél az egyik bábu leütésével egy végzetes hibát kövessen el: így olyan helyre lép az ellenfél szörnye, ahol a másik játékos bábuja könnyűszerrel hatástalaníthatja. A dejarik villa kifejezése gyakori nyelvi fordulattá vált.

A Millenium Falcon társalgójában is volt egy dejarik-asztal. Később itt zajlott néhány béketárgyalás Gilad Pellaeon és Leia Organa Solo részvételével a Birodalmi Maradvány illetve az Új Köztársaság között.

A Galaxis Yuuzhan Vong-inváziója alatt Tsavong Lah háborús vezér megbízta az alkotókat, hogy teremtsék meg a dejarik "élő-figurás" változatát.

A színfalak mögött

  • A dejarik sok tekintetben hasonlít a sakkhoz. Mindazonáltal a Csillagok Háborúja világában is létezik sakk nevű játék.
  • Számos hivatalos és nem hivatalos életrajzban Palpatine-t egy dejarik-nagymesterként említik.

Megjelenés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki