Fandom

Dathomiri

2 730pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap2 Share
Dathomiri
Biológiai rendszerezés
Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

1,6 - 2 méter

Bőrszín:
  • Nőstények: Krétafehér
  • Hímek: Vörös vagy Sárga
Hajszín:
  • Nőstények: Barna, szőke, vörös
  • Hímek: Nincs
Szemszín:
  • Nőstények: kék, szürke
  • Hímek: zöld vagy sárga, sötétben sárgán világít
Megkülönböztető
jegyek:

éles karmokhoz hasonló körmök,

  • Hímek: szőrtelen bőr, szarvak, egész testet beborító, fekete, harcos tetoválások
  • Nőstények: krétafehér bőr, sötét, fekete tetoválások az arcon
Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Dathomir

Nyelv(ek):

közös

Ismert személyek:

Biológia és Külső Jegyek

A Dathomiri az otthon bolygójáról elnevezett hibrid faj volt, az évszázadok óta a bolygón élő ember dathomir-i boszorkányok, valamint a tőlük függésbe kerülő zabrak telepesek generációkon át tartó kereszteződéséből alakult ki. A dathomiriakat erőteljes ivari kétalakúság jellemzezte: a hímek teljes egészükben megőrizték zabrak őseik vonásait, míg a nők, krétafehér bőrüket, és szemük sápadt szivárványhártyáját leszámítva, tökéletesen emberformájúak maradtak. Legalább egy dathomiri nőt, Asajj Ventresst, gyakran nézték a hasonló külső jegyekkel rendelkező Rattataki fajhoz tartozónak.

Kultúra

Pillanatnyilag két ismert klánjuk van: a domináns nőket összegyűjtő Éjnővérek, valamint a nekik alávetett férfiakból álló Éjfivérek. A dathomiriak maternális, nőuralmi rendszerben élnek. A két klán egymástól elszigetelten él, és csak abban az esetben érintkeznek egymással, ha egy Éjnővér párt (vagy mint Asajj és Savage Oppress esetében szolgát) kíván választani magának a féfiak közül.

Éjnővérek

A két klán közül az Éjnővérek az uralkodóak. Az Éjnővérek egy mágiát használó harcos-boszorkány törzs. Vezetőjüket az "anya" megszólítással illetik. Ő a mágiában legjártasabb, legidősebb klántag. Asajj Ventress klánjának vezetője Talzin anya volt.

"Párválasztás"

Az Éjnővérek elsősorban nem a társaság kedvéért, vagy szerelemből választottak párt, hanem elsősorban utódnemzés céljából. Választáskor az Éjnővér a klán törzseinek vezetői közül kiválasztotta a nyolc számára legjobban tetszőt. Ennek a nyolc kijelöltnek három próbát kellett kiállniuk, és aki túlélte, az vált a nővér "bajnokává". Akiket kiválaszottak, nem utasíthatták vissza a próbákon való részvételt.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki