Fandom

Darth Plagueis

2 799pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

LEGENDS.png Ezen szócikk tartalma A Birodalom felemelkedésének kora időkből való.

L E G E N D Á K
K Á N O N

33.jpg
Darth Plagueis
Életrajzi információk
Szülőbolygó

Mygeeto

Született

YE 147-120

Elhunyt

kb. YE 32

Fizikai jellemzők
Faj

muun

Nem

Férfi

Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedése

Hovatartozás

Sith Nagyurak Rendje

Mester(ek)

Darth Tenebrous

Tanítvány(ok)

Darth Sidious

Darth Plagueis, egyéb ismert nevén Darth Plagueis, a Bölcs, egy muun Sith Nagyúr volt, Darth Bane rendjének utóda, a midikloriánok befolyásolásának mestere, aki a nabooi inváziót megelőző században élt. Az örök életű nagyúr felfedezte annak módját, hogy a midikloriánok segítségével életet teremtsen és visszahozzon embereket a halálból.

Nagy szerepet játszott a galaxis eseményeiben. Ő tanította Darth Sidioust, aki visszaállította a Sith uralmat a galaxisban. Azonban egy alkalommal, amikor a muun aludt, a tanítványa meggyilkolta őt álmában. Plagueis legendáját használva szerezte meg Sidious Anakin Skywalkert az Erő sötét oldalának. Mindezek ellenére Plagueis örökre egy misztikus alak maradt a Jedik és szövetségeseik számára.

Életrajz

Korai évek

Darth Plagueis egy muun volt,eredeti neve Hego Damask.A Mygeeto bolygón született valamikor YE 200-110 (YE 147-120) között Carr Damask fiaként aki a bolygó adminisztrátora volt Hego Damask a nevét nagyapjáról kapta.Plagueis sith nevét mesterétől kapta, a járvány (plague) szóból. A Galaktikus Szövetség idejére semmit sem tudtak Plagueis eredetéről, és senki sem tudta, hogyan találkozott Palpatinenal, hogy tanítsa. Valamikor azonban befogadta Palpatinet, és a Darth Sidious nevet adta neki. Mivel faja hosszú életű volt, Plagueis egy teljes életet szentelt a halál feletti erő vizsgálatára.

A Jedik születése

Miután Darth Plagueis meg tudta hogy megépült a Jedi rend, kénytelen volt szembe szállni velük, tanítványával. De a csata közben sokan életüket vesztették. Ám hiába nyert a sötét oldal a csata után Darth Plagueis lepihent, és amikor már aludt, Sidious szíven szúrta.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki