FANDOM

Darth Bane trilógia
Alkotói adatok
Szerző(k)

Drew Karpyshyn

Fordító(k)

Szente Mihály

Eredeti kiadás
Eredeti kiadó

Del Rey

Magyar kiadás
Kiadó

Szukits Könyvkiadó Kft.

Kronológia
Korszak

A Régi Köztársaság kora

Sorozat

Darth Bane trilógia

Első rész : A pusztítás útja [1]

Valaha a Sith-rend mestereinek száma több ezerre rúgott, ám a belviszályok megosztották őket. Végnélküli csatákat vívtak egymással, mígnem egy nagyúr egyesítette őket, hogy közösen hajtsák uralmuk alá a Galaxist - és az utolsó szálig kiírtsák a Jediket... Dessel, a kortózisbányász a Köztársaság igazságszolgáltatása elől menekülve a Sith Hadseregben rejtőzik el, és hamarosan a Köztársaság és a Jedi ellen vívott háborúban találja magát. Ereje, ravaszsága és különleges képességei miatt a Sith-mesterek felfigyelnek rá, és lehetővé teszik számára, hogy a Sith Akadémia tanítványaként megismerje az Erő sötét oldalát - feltéve, ha bebizonyítja, hogy érdemes rá. A Sith-ek köreiben megszokott árulások és orvgyilkosságok örökös viharában a könyörtelenség a túlélés egyetlen kulcsa. Bane egy napon rádöbben, hogy csakis akkor reménykedhet a Rend győzelmében, ha visszatér annak ősi hagyományaihoz, ha elveti mindazt, amit tanult, és a legelső Sith-ek rég elfeledett bölcsességéből merít - hogy a hamvaiból mindannak, amit meg kell semmisítenie, megteremthesse a sötét oldal új korszakát...

Második rész : A kettő szabálya[2]

Darth Bane immáron készen áll arra, hogy a gyakorlatban is megvalósítsa elveit. Úgy hiszi, megtalálta a diadalát betetőző, kulcsfontosságú eszközt: egy tanítványt, akinek átadhatja a tudását. Zannah-t - noha nagyon fiatal még - természetes és erős kötelékek fűzik a sötét oldalhoz. A képességei alkalmassá teszik arra, hogy egy napon átvegye az örökséget, és folytassa a mestere által megkezdett hadjáratot, amelynek célja a Jedik megsemmisítése és a Galaxis feletti uralom megszerzése. Ám van valaki, aki feltette magában, hogy megállítja Darth Bane-t: Johun Othone, a legendás Hoth tábornok padavanja. Noha a többi Jedi nem ért vele egyet, Johun nem tud megszabadulni azon gyanujától, hogy legalább egy Sötét Nagyúr túlélte a háborút. Mialatt Johun konok elszántsággal keresi mestere gyilkosát, Zannah váratlanul szembekerül múltjának egyik alakjával, és a találkozást követően a sötét oldalba vetett hite meginog. Darth Bane ezalatt egy véletlenül elébe kerülő nyomot követve új tudásra, valamint megdöbbentő hatalomra tesz szert, és ez a hatalom olyan változásokat hoz az életébe, amelyeket korábban elképzelni sem tudott volna.

Harmadik rész :A Gonosz dinasztia[3]

( és egyben útólsó)

Zannah immár húsz éve Darth Bane tanítványa, s bár tudása már lényegében teljes, még mindig nem fordult szembe mesterével, aki egyre inkább úgy érzi, talán érdemes lenne új tanoncot keríteni... Ehhez viszont szükséges lenne saját élettartamát meghosszabbítani, s ehhez rég elveszett sith-útmutatásokra van szükség, melyeket egy távoli világon igyekszik felkutatni, miközben Zannah összeakad egy sötét jedivel, aki talán méltó tanítványa lehetne, s akkor végre mesterével is szembeszállhatna.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki