FANDOM

Csillagok háborúja IV: Egy új remény
Alkotói adatok
Szerző(k)

Alan Dean Foster (George Lucas nevével)

Borítókészítő(k)
Fordító(k)

Gömöri Péter

Szerkesztő(k)
Eredeti kiadás
Eredeti cím

Star Wars Episode IV: A New Hope

Eredeti kiadó

Ballantine Books, Del Rey

Magyar kiadás
Kiadó
Kronológia
Kánon

G

Időpont

YE 0

Korszak

Lázadás kora

Sorozat

Csillagok háborúja-trilógia

Előző

Death Star

Következő

Mos Eisley mesék

A Csillagok háborúja IV: Egy új remény regény (vagy egyszerűen csak Csillagok háborúja, angolul eredetileg From the Adventures of Luke Skywalker) a legkorábbi és talán legjelentősebb Star Wars-könyv, melyet 1976-ban adott ki a Del Rey angolul, 1980-ban pedig a Móra Kiadó magyarul. Az Alan Dean Foster által megírt, a szerzőjének mégis George Lucast említő könyv története az Egy új remény című film cselekményét dolgozza fel, illetve egészíti ki néhány, a filmből kimaradt történéssel. A fordítást Gömöri Péter készítette; ez a legtöbb magyar kiadást megélő könyv (4): A Móra kettőt, a Valhalla Páholy és az Aquila Kiadó egy-egy kiadást jelentetett meg.

Bevezető

Polgárháború folyik. A felkelők titkos bázisáról mérve csapásaikat, jelentős sikert érnek el az elnyomó Galaktikus Birodalommal szemben. Kémeik megszerezték a birodalmi harcállomást, a Halálcsillag műszaki leírását - a Halálcsillagét, melynek birtokában a sötét erők kiterjeszthetik hatalmukat a mindenség felett. Leila hercegnő, sarkában üldözőivel, hazafelé tart - nála a terv, mely hozzásegíthei népét a szabadság helyreállításához szerte a galaxisban...

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki