Fandom

Csillagok háborúja II: A klónok támadása

2 735pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap3 Share

„Örömhírrel szolgálhatok: kitört a háború!”
Darth Tyranus

A Csillagok háborúja II: A klónok támadása (Star Wars Episode II: Attack of the Clones) egy 2002-es tudományos-fantasztikus film George Lucas rendezésében. A főszereplők Ewan McGregor, Natalie Portman, Hayden Christensen és Christopher Lee. A klónok támadása az 1977-1983 között készült Csillagok háborúja-filmek elő-trilógiájának középső része, és egyben a teljes Star Wars saga cselekmény szerinti második epizódja.

Felvezető szöveg

Nyugtalanság uralkodik a Galaktikus Szenátusban. Több ezer naprendszer nyilvánította ki szándékát, hogy kilép a Köztársaságból.
 
A titokzatos Dooku gróf vezette szeparatista mozgalom megnehezíti a maroknyi Jedi- lovag számára a béke és a rend fenntartását a galaxisban.
 
Amidala szenátor, Naboo volt királynője visszatér a Galaktikus Szenátusba, hogy szavazzon a Jedi-lovagokat támogató KÖZTÁRSASÁGI HADSEREG felállításának sarkalatos kérdéséről.

Cselekménye

Tíz évvel a Baljós árnyak cselekménye után (22 YE) a Galaktikus Köztársaság hatalmas krízisben van: egy része a rendszernek, Dooku gróf (egy volt jedi lovag) vezetése alatt azzal fenyegetőzik, hogy kilép a Köztársaságból. Egy sikertelen gyilkossági kísérlet után, amelynek célpontja Padmé Amidala volt (szenátor és a Naboo bolygó volt királynője), Obi-Wan Kenobit és Anakin Skywalkert a jedi tanács testőreiként jelöli ki. Mialatt a gyilkosokat követi, Kenobi rátalál egy titkos klóngyár nyomaira, amelyet valaki régen a Köztársaság részéről rendelt meg. Közben Amidala és Skywalker egymásba szeretnek. Kenobi megtalálja a gyilkost Jango Fett személyében, aki Dooku grófnak dolgozik. Dooku éppen egy droidhadsereget építtet, a Kereskedelmi Szövetség támogatásával. Hogy ezt a támadást elhárítsa, Palpatine Legfelsőbb Kancellár vészhelyzeti hatalmat kap és hadsereget toboroz, amely a klónokból fog állni. A szeparatisták visszavonulásra kényszerülnek, de a jedik nagy veszteségeket szenvednek és a galaxis belemerül a polgárháborúba, amit Dooku és Darth Sidious rendeztek meg.

Megjelenések

Csoportok szerint
[[Csillagok háborúja II: A klónok támadása#app_karakterekSablon:!Karakterek]] Lények Droid modellek Események Helyek
Szervezetek és Címek Érző fajok Járművek Fegyverek és technológiák Egyéb

Karakterek

Fontosabb karakterek

{Sablon:! class="appearances" Sablon:!

Sablon:!

Sablon:!}

Egyéb karakterek

{Sablon:! class="appearances" Sablon:!

Sablon:!

Sablon:!}

Lények

{Sablon:! class="appearances" Sablon:!

Sablon:!

Sablon:!}

Droidok

{Sablon:! class="appearances" Sablon:!

Sablon:!

Sablon:!}

Események

{Sablon:! class="appearances" Sablon:!

Sablon:!}

Helyszínek

{Sablon:! class="appearances" Sablon:!

Sablon:!

Sablon:!}

Szervezetek és tisztségek

{Sablon:! class="appearances" Sablon:!

Sablon:!}

Értelmes fajok

{Sablon:! class="appearances" Sablon:!

Sablon:!

Sablon:!}

A színfalak mögött

A forgatás

A film főleg a 20th Century Fox filmstúdióban készült, néhány részt a tunéziai sivatagban, a sevillei Plaza de Espana téren, az olasz Villa del Balbianelloban és a casertai királyi palotában vettek fel.

Fő zenei témák

A közönség reakciója

Az első kritikák vegyesek voltak, többségükben csodálták a speciális effektusokat, amelyek sokkal jobbak, mint a Baljós árnyak-ban, és örömüket fejezték ki affelől, hogy Jar Jar Binks csak jelentéktelen szerepet kapott. A kritikák megegyeztek abban, hogy nagy fejlődés mutatkozott az I. rész óta.

A 2002-es év folyamán a film 310 millió dollárt jövedelmezett, de 120 millióval kevesebbet, mint a Baljós árnyak. Mint az előző filmnek, ennek a plakátját is Drew Struzan tervezte.

Kiválasztott cselekmények

Anakin mechanikus keze

Dooku levágja Anakin jobb kezét, pontosan úgy, mint ahogy Darth Vader (aki ugyancsak Anakin) levágja Luke Skywalkerét. Ez a kettős kéz-levágás fontos szerepet fog betölteni a A jedi visszatér részben, amikor Luke nem öli meg Vadert látva, hogy mindkettőjüknek kibernetikus keze van. Luke keze sokkal komplikáltabb, ami a technológiai fejlődéseknek köszönhető a 22 YE és 3 YU között történhettek.

Geonosiai kivégzés

A geonosiai kivégzés a Geonosis bolygón alkalmazott halálbüntetés egyik formája, melyre egy arénában kerül sor. A kivégzendő személyeket egy oszlophoz kötözik, s szörnyeket engednek rájuk, hogy megtámadják és megegyék őket (ehhez hasonló módszert használtak a Római Birodalomban, oroszlánokkal). Dooku gróf halálra ítélte Obi-Wan Kenobit, Anakin Skywalkert és Padmé Amidalát. Szerencsére a kivégzést megakadályozzák az időközben megérkezett jedi lovagok, Mace Windu vezetésével.

A politikai légkör

A klónok támadásának politikai légköre hasonló a hidegháborúhoz, azzal a különbséggel, hogy végül valóságos háborúba torkollik. Mivel az eredeti Csillagok háborújának a jegyzetei az 1970-es években íródtak, ez lehetett egy üzenet, hogy mit jelenthet a világ számára egy nukleáris háború.

DVD kiadás

Törölt jelentek

Regényváltozat

Hivatkozások az eredeti trilógiára

Jelentéktelen tények

Külső hivatkozások

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki