Fandom

Csillagok háborúja II: A klónok támadása

Csillagok háborúja II: A klónok támadása szócikkből átirányítva

2 800pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap4 Share

„Örömhírrel szolgálhatok: kitört a háború!”
Darth Tyranus

A Csillagok háborúja II: A klónok támadása (Star Wars Episode II: Attack of the Clones) egy 2002-es tudományos-fantasztikus film George Lucas rendezésében. A főszereplők Ewan McGregor, Natalie Portman, Hayden Christensen és Christopher Lee. A klónok támadása az 1977-1983 között készült Csillagok háborúja-filmek elő-trilógiájának középső része, és egyben a teljes Star Wars saga cselekmény szerinti második epizódja.

Felvezető szöveg

Nyugtalanság uralkodik a Galaktikus Szenátusban. Több ezer naprendszer nyilvánította ki szándékát, hogy kilép a Köztársaságból.
 
A titokzatos Dooku gróf vezette szeparatista mozgalom megnehezíti a maroknyi Jedi- lovag számára a béke és a rend fenntartását a galaxisban.
 
Amidala szenátor, Naboo volt királynője visszatér a Galaktikus Szenátusba, hogy szavazzon a Jedi-lovagokat támogató KÖZTÁRSASÁGI HADSEREG felállításának sarkalatos kérdéséről.

Cselekménye

Tíz évvel a Baljós árnyak cselekménye után (22 YE) a Galaktikus Köztársaság hatalmas krízisben van: egy része a rendszernek, Dooku gróf (egy volt jedi lovag) vezetése alatt azzal fenyegetőzik, hogy kilép a Köztársaságból. Egy sikertelen gyilkossági kísérlet után, amelynek célpontja Padmé Amidala volt (szenátor és a Naboo bolygó volt királynője), Obi-Wan Kenobit és Anakin Skywalkert a jedi tanács testőreiként jelöli ki. Mialatt a gyilkosokat követi, Kenobi rátalál egy titkos klóngyár nyomaira, amelyet valaki régen a Köztársaság részéről rendelt meg. Közben Amidala és Skywalker egymásba szeretnek. Kenobi megtalálja a gyilkost Jango Fett személyében, aki Dooku grófnak dolgozik. Dooku éppen egy droidhadsereget építtet, a Kereskedelmi Szövetség támogatásával. Hogy ezt a támadást elhárítsa, Palpatine Legfelsőbb Kancellár vészhelyzeti hatalmat kap és hadsereget toboroz, amely a klónokból fog állni. A szeparatisták visszavonulásra kényszerülnek, de a jedik nagy veszteségeket szenvednek és a galaxis belemerül a polgárháborúba, amit Dooku és Darth Sidious rendeztek meg.

Megjelenések

Csoportok szerint
Karakterek Lények Droid modellek Események Helyek
Szervezetek és Címek Érző fajok Járművek Fegyverek és technológiák Egyéb

Karakterek

Fontosabb karakterek

Egyéb karakterek

Lények

Droidok

Események

Helyszínek

Szervezetek és tisztségek

Értelmes fajok

A színfalak mögött

A forgatás

A film főleg a 20th Century Fox filmstúdióban készült, néhány részt a tunéziai sivatagban, a sevillei Plaza de Espana téren, az olasz Villa del Balbianelloban és a casertai királyi palotában vettek fel.

Fő zenei témák

A közönség reakciója

Az első kritikák vegyesek voltak, többségükben csodálták a speciális effektusokat, amelyek sokkal jobbak, mint a Baljós árnyak-ban, és örömüket fejezték ki affelől, hogy Jar Jar Binks csak jelentéktelen szerepet kapott. A kritikák megegyeztek abban, hogy nagy fejlődés mutatkozott az I. rész óta.

A 2002-es év folyamán a film 310 millió dollárt jövedelmezett, de 120 millióval kevesebbet, mint a Baljós árnyak. Mint az előző filmnek, ennek a plakátját is Drew Struzan tervezte.

Kiválasztott cselekmények

Anakin mechanikus keze

Dooku levágja Anakin jobb kezét, pontosan úgy, mint ahogy Darth Vader (aki ugyancsak Anakin) levágja Luke Skywalkerét. Ez a kettős kéz-levágás fontos szerepet fog betölteni a A jedi visszatér részben, amikor Luke nem öli meg Vadert látva, hogy mindkettőjüknek kibernetikus keze van. Luke keze sokkal komplikáltabb, ami a technológiai fejlődéseknek köszönhető a 22 YE és 3 YU között történhettek.

Geonosiai kivégzés

A geonosiai kivégzés a Geonosis bolygón alkalmazott halálbüntetés egyik formája, melyre egy arénában kerül sor. A kivégzendő személyeket egy oszlophoz kötözik, s szörnyeket engednek rájuk, hogy megtámadják és megegyék őket (ehhez hasonló módszert használtak a Római Birodalomban, oroszlánokkal). Dooku gróf halálra ítélte Obi-Wan Kenobit, Anakin Skywalkert és Padmé Amidalát. Szerencsére a kivégzést megakadályozzák az időközben megérkezett jedi lovagok, Mace Windu vezetésével.

A politikai légkör

A klónok támadásának politikai légköre hasonló a hidegháborúhoz, azzal a különbséggel, hogy végül valóságos háborúba torkollik. Mivel az eredeti Csillagok háborújának a jegyzetei az 1970-es években íródtak, ez lehetett egy üzenet, hogy mit jelenthet a világ számára egy nukleáris háború.

DVD kiadás

Törölt jelentek

Regényváltozat

Hivatkozások az eredeti trilógiára

Jelentéktelen tények

Külső hivatkozások

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki