FANDOM

Csillagok haboruja I-Baljos arnyak konyv
Baljós árnyak
Alkotói adatok
Szerző(k)

Terry Brooks,SinaiZoltanKároly

Fordító(k)

Nemes István

Eredeti kiadás
Eredeti cím

The Phantom Menace

Megjelenés

1999

Eredeti kiadó

Del Rey Books

Magyar kiadás
Megjelenés

1999

Kiadó

LAP-ICS Kft. Aquila Könyvkiadója

Média típus

Ragasztott papírkötés vagy keményfedeles

Oldalszám

315

ISBN

963-679-046-9

Kronológia
Korszak

Galaktikus Köztársaság

    Leia holo

„Segítsen! Ön az egyetlen reményünk!”

      Jajnekünk „Jaj nekünk!”
Ezt a lapot át kellene dolgozni, hogy megfelelő minőségű legyen!

Bevezető

Réges-rég egy messzi-messzi galaxisban egy rég halottnak hitt gonosz szövetség éledezni kezd. Ez még a Jediket is meglepetésként éri, akik figyelmét a Kereskedő Föderáció és a Köztársaság közötti politikai feszültség köti le. Most az Erő sötét oldala azzal fenyeget, hogy úrrá lesz a világosságon, és csupán egy ősi Jedi-jövendölés állhat a remény és a végzet útjába az egész galaxisban. A Tatuin sivatagos világán, távol a Köztársaság érdekeltségeitől, egy rabszolgafiú, aki nappal keményen dolgozik, éjszakánként arról álmodik, hogy Jedi-lovag lesz belőle, és egy napon bejárja majd azokat a világokat, amelyekről eddig csupán mások történeteiből hallott... és megtalálja a módját, miként nyerje el a szabadságot önmagának és hőn szeretett anyjának. Egyetlen reménye rendkívüli ösztöneiben rejtezik, s azon képességében, hogy képes megérteni a dolgok mibenlétét, amely tulajdonságai a bolygó egyik legjobb gondolaversenyzőjévé teszik. A galaxis egy másik pontján Qui-gon Jinn, a Jedi-lovag és ifjú tanítványa, Obi-van Kenobi azt a megbízást kapják, hogy védelmezzék meg Amidalát, Naboo fiatal királynőjét, aki megpróbál módot találni arra, hogy véget vessen annak a blokádnak, amelyet a bolygóját körülvevő Kereskedő Föderáció csatahajói jelentenek. Ezen kísérlet közben kerül Qui-gon, Obi-van és a királynő szépséges udvarhölgye a Tatuin poros utcáira, s éppen abba az üzletbe, ahol az ifjú rabszolga, Anakin Skywalker gürcöl és álmodozik. És ez a váratlan találkozás megpecsételi annak a drámának a kezdetét, amely egykor majd legendává válik...