Fandom

CloakShape vadász

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A CloakShape vadász, vagy CS vadász egy űr és légköri vadász volt, amit a Kuat Systems Engineering épített évtizedekkel a klónok háborúja előtt.

Jellemzők

Ezeket a csillagvadászokat nem tartották elég agilisnak vagy erősnek, amikor először bemutatták őket, de a megerősített páncélzat a hajót meglehetősen ellenállóvá és egészében osztálya egyik leghasználhatóbb hajójává tette. Kis erőműjük volt, ami nem tette ideálissá a mélyűri csatákhoz, de kompetensek voltak a bolygók légkörein belül és ezért leginkább védelmi feladatokat láttak el.

A CloakShape egyszerű tervezése, összeszerelhetősége és univerzális adapterei ösztönözték a módosításokat, és így korlátok nélkül fejleszthető volt. Egy tapasztalt szereplő könnyen leszerelhette és kicserélhette a teljes belső rendszert. A yavini csata idejére alig lehetett találni eredeti CloakShapet.

A leggyakoribb fejleszések az erősebb hajtómű, nagyobb üzemanyag kapacitás, erősebb fegyverek, fejlesztett szenzorok és célzóberendezések voltak. Néhány hajóba még terelőpajzsot is építettek, vagy a pilótafülkét mentőkapszulának alakították át. Gyárilag nem voltak felszerelve hiperhajtóművel, emiatt a kézi beszerelésű hiperhajtómű népszerű fejlesztés volt.

A legnépszűbb toldalék a Curich Engineering hátsó szárny és stabilizátor csomagja volt; ez olyan gyakori volt, hogy sokan azt hitték, eredetileg tervezték belé. Még az egyszerűbb irányíthatóság vagy fordulási szög ellenére is a CloakShapenek megvoltak a hátrányai: hasonlóan a Z-95 fejvadászhoz a relatív lassú sebessége értéktelenné tette az erős fegyverzetét egy csillagvadász ellen.

YU 10-re alig értek 15000 kreditet.

Történet

A Galaktikus Köztársaság Rendőrbírói Erői, a Jedi Rend (mint fehérlepel vadászok), több vállalat és helyi kormányzat, illetve néhány bűnszervezet, mint a Nebula Front használta őket.

Hátrányai ellenére, a CloakShapet évtizedekkel a forgalombabocsátás után is használták, bár ódivatúnak gondoltál. A CloakShapeket gyakran rendszer járőrként, csempész blokád hajóként, és kisegítő hajóként használták a kalózok ellen.

Egy CloakShape vadász osztag tagja volt az Új Köztársasági Flottának, ami Zsinj hadúrra vadászott; habár koruk miatt ezek a hajók súlyosan megsérültek a hadúrral való csatákban.

Han Solo szembekerült egy CloakShapepel, amit egy fejvadász vezetett a Nar Shaddaan. A vadász üldözni kezdte Solot és a Millennium Falcont, a koréliait a sűrű forgalmon át követve egyenesen Shug Ninx garázsába, ahol a garázs titkos ajtója mögötti ágyúk lelőtték.

Az anzati Kell Douro egy ilyen hajót használt, amikor a galaxist utazta végig a sors igazát kereste. Élőlényeket tartott bénultságban a raktérben, hogy lakmározzon belőlük.

Ismert hajók

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki