Fandom

Cathar

2 734pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Legacy 25 Rasi Tuum.jpg
Cathar
Biológiai rendszerezés
Alfaj(ok):

Két alfaj

Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

1.7 m

Bőrszín:

aranytól a sárgásbarnáig sötét csíkokkal

Átlagos élettartam:

79 standard évíg

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Cathar

Nyelv(ek):

Catharese

Ismert személyek:

A cathar a szavannákkal és durva fennsíkokkal tarkított Cathar bolygó kétlábú macskaszerű faja volt. Híresek voltak lojalitásukról és szenvedélyességükről. Gyorsak és erőteljesek voltak, nagyszerű harcosoknak és odaadó, hatékony vadászoknak tartották őket. A catharoknak magas morális értekei voltak, melyeket a családjuktól és a társadalmuktól tanultak. A nőstényeiket rabszolgaként tartották, míg a hímekről azt gondolták, hogy túl értékesek rabszolgának.

Biológia és megjelenés

Az átlagos catharok egész testét sűrű sörény borította. Kiemlekedő, visszahúzható karmaik voltak, amikkel erőteljes halálos támadásokat tudtak kivitelezni az ellenségeik és áldozataik ellen. Ezek mellett testük gyorsan regenerálódott. Átlagmagasságuk 1,5-1,9 m közötti volt. Ezek a tulajdonságok ideális kétkezes harcos specialistákká tette őket.

A cathar fajnak két alfaja volt, a juhani és a myr rho. Mindkettő kevésbé volt macskaszerű, mint a cathar fővonal.

Történelem

A Cathar bolygót a cathari csatában a mandaloriak teljesen elpusztították, ami a cathar faj rabigába döntését és majdnem teljes kiirtását eredményezte. A mandaloriak a faj több mint 90 százalékát kiírtották a csata során. A néhány túlélőnek menekülnie kellett a bolygóról a túlélés érdekében. A mandalori háborút követően a catharok elkezdték újra betelepíteni a bolygójukat és a galaktikus polgárháború idejére a mandalori pusztítást teljesen kiheverték.

Társadalom és kultura

Szülőbolygójukon a catharok hatalmas fáikra épített városokban laktak és klánokba szerveződtek, melyeket az "Idősek" vezették. A nagy hősőkről szóló legendákat a faházaik törzsébe vésték, hogy a következő generációk tanulhassanak azokból. A catharok egy életre választottak maguknak társat, és amikor a társ meghalt, az özvegyek soha nem kezdtek új kapcsolatot. A cathar klánok nagy felvonulásokat és ünnepségeket rendeztek a hőseiknek. A vallásuk része volt a Vérvadászat néven ismert rituálé, mely során a cathar harcosok egyénként vívtak meg egy teljes kiltik fészekkel, azért hogy becsületet szerezzenek és megtisztítsák magukat a belső sötétségüktől. A catharok nyelve a catharese volt, amely a szavak és különböző morgások keveréke volt.

Catharok a galaxisban

Az erő-érzékeny catharok gyakran jedik lettek, annak ellenére, hogy a jedi út a hagyományos szokásaikkal ellentétes volt. Sylvar és társa, Crado híres jedik voltak, akik a nagy sith háborúban harcoltak. Crado sötét oldalra bukásának története Exar Kun befolyása által minden cathar számára ismert volt, ugyanúgy mint Sylvaré, aki képes volt a sötét útról visszatérni a jedi útra. A kor másik cathar jedije Juhani volt, aki Revannal utazott és segített neki a Csillagkohó elpusztításában. Híres cathar jedik voltak a második birodalmi polgárháború során Rasi Tuum, Ahn és Zho.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki