FANDOM

413px-C-B3 cortosis battle droid
C-B3-as cortosis harci droid
Gyártási információk
Származási hely

Metalorn

Gyártó
Terméksorozat

B-sorozatú harci droid

Modell

C-B3-as cortosis harci droid

Osztály

Harci droid

Technikai jellemzők
Magasság

1,9 méter

Érzékelő színe

Fekete

Felszerelés

Nagy intenzitású dupla lézerágyú (2)

Kronológiai és politikai adatok
Korszak(ok)

A Birodalom felemelkedése

Hovatartozás

A C-B3-as cortosis harci droidok a B2-es szuper harci droidok egyik változatai voltak. A C-B3-asokat a Techno Unió gyártotta, hogy a Konföderáció felvehesse a harcot a Jedikkel a frontvonalon.

Jellemzők

A páncélzatuk a cortosis nevű anyagből készült, amely ellenáll a fénykardok csapásainak. Az alap B2-es harci droid kézfejét átalakították, és egy dupla csövő lézerágyút ültettek annak helyére, melyek csuklóik izületeinél bármelyik irányba elforgathatóak voltak. Szintén cortosissal fedett karjaikat elsősorban fénykardok pengéinek kivédésére szolgáltak.

Anakin Skywalker azonban rájött a droidok egyetlen gyenge pontjára: akadt a páncél mellkasi részén, két lemez találkozásánál egy olyan pont, melynél egy pontos lézerkard-csapás komoly károkat okozhatott a droidnak.

Történet

A C-B3-as droidokat először a Tatooine-on vetették be korlátozott számban, majd a coruscanti támadás és a metalorni Techo Unió-öntödék védelménél is alkalmazták őket. A hatékonyságuk azonban túl veszélyes volt Darth Sidious szemében. Amikor a mérleg nyelve a Szeparatisták oldalára billent a háborúban, Palpatine főkancellár tudatta a Jedikkel, hogy a droidok gyártása a Metalornon folyik.

A harci droidok gyártása végül akkor állt le, amikor Anakin Skywalker tíz hónappal a Geonosisi csata után megsemmisítette a Metalorni gyárat.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki