Fandom

Bothan rohamcirkáló

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A bothan rohamcirkáló egy hajótípus volt, amit a bothan hadsereg fejlesztett ki és az Új Köztársaság Védelmi Flotta állított hadrendbe nem sokkal a yuuzhan vong háború előtt YU 25-ben.

Jellemzők

A csillaghajó 850 m hosszú volt 1240 fős személyzettel és 250 további fő kapacitással, illetve 5000 tonna teherkapacitással két évre elegendő fogyóeszközökkel.

Arra tervezték, hogy az idősödő Victory-osztályú csillagrombolók helyét betöltse, ezért a bothan rohamcirkáló huszonnégy nehéz iker turbolézer ágyúal, húsz turbólézerágyúval, tíz ion ágyúval, húsz proton torpedó kilövővel, tizenhat rakétaállvánnyal és négy vonósugárral volt felszerelve.

Ezek mellett a cirkáló két hangárja négy osztag csillagvadászt szállított. A mellső és a felső hangárok a hajó közepén helyezkedtek el és indítónyílásokkal szerelték fel őket, hogy gyors mozgást biztosítsanak. A cirkálóknak hátul meditációs kabinjaik is voltak transparisteel boltívekkel, hogy láthassák az űrt is.

A fénysebesság alatti hajtóműveik a Victory-osztályhoz hasonló sebességet biztosítottak, míg az 1-es osztályú hyperhajtómű gyors hyperűr közlekedést biztosított.

Védekezésben a bothan rohamcirkáló jelentős előrelépés volt a Victory-osztályú csillagrombolókhoz képest. Mind a páncélzat, mind a pajzsok 150 százalékkal erősebbek voltak, mint a Victory-osztálynak. Így bár csatában az energiát a tűzerőre fordították, kemény csatákba is nyugodtan küldték a hajót.

Történet

Az Új Köztársaság és a Birodalmi Maradvány közötti béke után tervezték, ezért sokan megkérdőjelezték a bothanok motivációját. Néhányan felesleges programnak gondolták, amit Borsk Fey'lya egyszerűen a bothanok érdekei miatt nyomott, míg mások a fenyegető bothan agresszió jelének gondolták.

Egy másik lehetséges magyarázat lehetett a Bothawaui védtelensége a caamas dokumentumok körüli krízis során.

YU 40-re a bothan rohamcirkálók a Konföderáció flottájának a részét képezték, miután a bothan kormányzat kilépett a Galaktikus Szövetségből válaszul több vezető bothan politikus elleni merényletre.

Ismert hajók

Mejelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki