FANDOM

Leia holo.jpg Ez a szócikk még csonk, azaz erősen hiányos. Segíthetsz nekünk a szerkesztésben azzal, hogy kiegészíted és a hibás adatokat kijavítod.
BothanNEGAS.jpg
Bothan
Biológiai rendszerezés
Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

1.4 - 1.5 méter

Bőrszín:

Barna

Hajszín:

Barna

Tollazat színe:

nincs

Megkülönböztető
jegyek:

Érzékeny bunda, emlősök jellemvonása

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Bothawui

Nyelv(ek):
Ismert személyek:

Asyr Sei'lar, Borsk Fey'lya, Kai Hudorra, Koth Melan, Laryn Kre'fey, Oryon, Polo Se'lab, Traest Kre'fey

A bothan vagy bothai egy értelmes, humanoid fajnak számított a Galaxisban, magasságuk nem haladta meg az 1.5 métert. A bothanok Bothawuin kívül más bolygón is letelepedtek. Főként jó politikusokként és kémekként váltak híressé, nem egyszer szerepeltek cselszövésekben is.

A bothanok 4000 YE körül csatlakoztak a Galaktikus Köztársasághoz, ám igazán jelentős szerepet nem tudtak betölteni. Ennek ellenére a Galaktikus Polgárháború alatt már nagyobb jelentőséget tudtak magukra vállalni: hivatalosan semlegesként tevékenykedtek, ám hírhedt kémszervezetük mindkét oldalon egyaránt beleavatkozott a konfliktusba, habár a bothanokat szinte minden esetben a profit hajtott.

A bothan kémek talán leghíresebb szolgálatukat azonban a lázadóknak teték, amikor ellopták a Második Halálcsilag terveit. Ezzel a lépéssel esélyt adtak a felkelőknek, hogy megsemmisíthessék a harcbázist. Borsk Fey'lyával az élen fontos részt vállaltak az Új Köztársaság kormányalakításában.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki