Fandom

Bota

2 744pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A bota egy növény volt, ami a Drongaron volt őshonos. Nagy értéke volt a klónok háborúja idején, mivel egyfajta gyógyító hatása volt minden fajra és valószínűleg a jediknek szorosabb köteléket biztosított az Erővel. Később haszontalan lett, miután elhagyta a bolygót, hacsak karbonitba nem fagyasztották.

Mivel nem tudták szintetizálni és az egyetlen forrása a bolygó volt, a bota volt a fő oka a drongari csatának, amikor a Galaktikus Köztársaság és a Független Rendszerek Konföderációja meg akarta szerezni a bota földek irányítását. Ritkasága és gyógyító értéke miatt a bota drága és áhított növény volt. Ugyanakkor a bota mutációja miatt később haszontalanná vált, és mindkét erő elhagyta a bolygót.

Egy ismeretlen mennyiségű bota elhagyta a Drongart, mielőtt az haszontalanná vált volna egy üvegcsében, amit a Barriss Offee a coruscanti Jedi Templomba küldött I-Five droiddal. A jedi padawan azért küldte, hogy a jedi mesterek tanulmányozzák a potenciálját. I-Five ugyanakkor nem volt képes teljesíteni a küldetését Palpatine árulása és a nagy jedi tisztogatás kihirdetése előtt.

Később, amikor I-Five összeállt Jax Pavan jedi lovaggal, odaadta a szürke paladin szövetségesének, Laranth Taraknak. Pavan másik szövetségese, Haninum Tyk Rhinann is tudomást szerzett az üvegcséről és kétségbeesetten kutatot utána, remélve, hogy segítségével eléri az Erőt. Mielőtt meg tudta volna találni, Laranthot elárulták, és Darth Vader elfogta, akinek sikerült megszereznie tőle a bota kivonatot. Magán használta, de a hatásai jóval másabbak voltak annál, amit Barriss Offee korábban tapasztalt. Elveszítette maga és hatalma feletti kontrollt, és véletlenszerű sötét oldal sugarakakat kezdett minden irányba kilőni, ami Haninum Tyk Rhinann és az áruló Dejah Duare halálát jelentették.

Jax Pavan később úgy gondolta, hogy az idők során a bota kivonat, bár feldolgozva, stabilabb álapotában, így is elkezdi a mutációját.

Megjelenések

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki