FANDOM

A Bomis Koori IV-i csata a Bomis Koori IV-n zajlott, ami a környező bolygók Szeparatista koorivai csapatok főhadiszállása volt a Klón Háborúk idején.

Mivel egy masszív Jedi rohamra számított, a koorivai tábornok, Oro Dassyne hatalmas ágyú hálózatot épített ki a síkságon, amit védőpajzzsal vett körül. Azt képzelte, hogy hatalmas mészárlás fog bekövetkezni, amint a Jedi csapatok az erődre támadnak.

Csata

Minden felkészülés ellenére a tábornokot meglepte, hogy mindössze két Jedi Lovag és egy kis csapatnyi klón katona érkezett, akik könnyen jutottak át a védőhálón. A támadás előtt a két Jedi Lovag, Obi-Wan Kenobi és Anakin Skywalker belopózott az erődbe és elpusztította a védőpajzsot, ami a Szeparatista csapatokat védtelenné tette a csillagvadász és orbitális támadásokkal szemben.

Amikor a köztársaságiak elpusztították a tábornok csapatait, Venator-osztályú csillagrombolók és ARC-170-es vadászgépek lerombolták a védelmi ágyukat, keresztülhúzva Dassyne számításait. A koorivai tábornok a csatában esett el.

A Külső Perem Ostroma
Bomis Koori IV · Boz Pity · Felucia · Saleucami · Ossus · Mygeeto
Tythe · Belderone · Ywllandr · Bal'demnic · Murkhana · Utapau
Tellanroaeg · Garqi · Acherin · Toola · Új Bornalex · Xagobah · Orto