Fandom

Birodalmi tanácsadó

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

      Obiwanjarjar.jpg „Azért, mert tudsz beszélni, még nem vagy okos!”

Inner circle.jpg

Palpatine tanácsadó, akikből a birodalmi kormányzótanács állt.

„Hatalmon és félelmen keresztül uralkodunk - a káosztól való félelem, ami bekövetkezne, ha a birodalmi kormányzat akadozik. Ki más, mint a legműveltebb, jól képzet, magasan civilizált elit vezethetné az alacsonyabb rendű lényeket, akik nem tudnak semmit a kultúra fenntartásáról és szervezéséről?”
Ars Dangor

A birodalmi tanácsadók egy olyan csoport, mely sok száz magas rangú politikai bürokratából tevődött ki a Galaktikus Birodalomban. Palpatine uralkodó nevezte ki ezeket a vezető tisztségviselőket több száz különböző világból, hogy segítsék a Birodalom vezetésében. Az uralkodó csak tucatnyival konzultált egyszerre, egy időben. Csupán maréknyi tanácsadó lett kinevezve a birodalmi kormányzótanácsba. Minden tanácsadó elit tagja volt a birodalmi udvarnak.

Minden tanácsadónak ki volt jelölve, hogy információkat gyűjtsön egy rivális tanácsadó otthon-rendszeréről, ami elbátortalanította őket attól, hogy titkos szövetségeket alakítsanak. A félelem és kapzsiság ezen módja szolgált ara, hogy minden egyes tanácsadó az uralkodóhoz kötődjön. Ezen túlmenően, a birodalmi tanácsadók adminisztratív feladatokat és kötelezettségeket láttak el, mint például birodalmi kormányzók, moffok és a Galaktikus Birodalom más szolgálóinak kinevezését, amire kijelölte az uralkodó őket. Ars Dangor birodalmi tanácsadó volt az, aki hivatalosan kinevezte Wilhuff Tarkin moffot a nagymoffi rangra.

Tanácsadók listája

Palpatine szenátor segédjei

Palpatine főkancellár segédjei

Palpatine uralkodó tanácsadói

Tanácsosok Endor után

Tanácsadók a Byssen

Tanács az Ord Cantrellen

Tanácsadók, akik sosem ültek a tanácsban

Megjelenések

Források

http://starwars.wikia.com/wiki/Imperial_Advisor

Egyéb nyelvek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki