Fandom

Birodalmi Időszámítás

2 800pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share
Swdecay.jpg
Az Erő Alkonya
Ez a cikk a Star Wars: Az Erő Alkonya című fórum-szerepjáték játékosainak gyűjtéséből állt össze, ezért tartalmazhat olyan, nem kanonikus információkat, kiegészítéseket, melyek forrásául az említett játék története szolgál.
A nem kanonikus részeket külön jelzéssel látjuk el.

Birodalmi időszámítás.gif

A Birodalom kikiáltását követően (a Yavini Időszámítás szerint Y.E. 19-ben szó szerint új időszámítás kezdődött. A Birodalom fénykorában az eddigi, a Köztársaság alapításához (Y.E. 15.000) viszonyított időszámítást a Birodalom kikiáltásához viszonyított időszámítás váltotta fel. Az ezt követő évek, a kikiáltástól kezdődően a Birodalom Szerinti (B.Sz.) évek, a kikiáltást megelőzőek pedig a Birodalom Előtti (B.E.) évek.

A Birodalom kikiáltásának éve tehát a Birodalmi Időszámítás alapján B.Sz. 1., a Yavini Csata pedig B.Sz. 20-ban zajlott.

A Magyar Wookiepedia cikkei közül azon cikkekben, melyek a Star Wars: Az Erő Alkonya fórumszerepjáték alapján, a játékosok által készültek, a Birodalmi Időszámítás szerint számoljuk az éveket. A Birodalmi Időszámítás szerinti évekből 19-et levonva, a 0-t kihagyva kapjuk a Yavini Időszámítás szerinti éveket. Az alábbi lista segít a két kritikus időpont (B.Sz. 1 és Y.U. 1) körüli évek átszámításában:

(...)

  • B.E. 2 = Y.E. 21
  • B.E. 1 = Y.E. 20
  • B.Sz. 1 = Y.E. 19
  • B.Sz. 2 = Y.E. 18
  • B.Sz. 3 = Y.E. 17
  • B.Sz. 4 = Y.E. 16
  • B.Sz. 5 = Y.E. 15
  • B.Sz. 6 = Y.E. 14
  • B.Sz. 7 = Y.E. 13
  • B.Sz. 8 = Y.E. 12
  • B.Sz. 9 = Y.E. 11
  • B.Sz. 10 = Y.E. 10
  • B.Sz. 11 = Y.E. 9
  • B.Sz. 12 = Y.E. 8
  • B.Sz. 13 = Y.E. 7
  • B.Sz. 14 = Y.E. 6
  • B.Sz. 15 = Y.E. 5
  • B.Sz. 16 = Y.E. 4
  • B.Sz. 17 = Y.E. 3
  • B.Sz. 18 = Y.E. 2
  • B.Sz. 19 = Y.E. 1
  • B.Sz. 20 = Y.U. 1 (Yavin Után)
  • B.Sz. 21 = Y.U. 2

(...)

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki