Fandom

Bestine

2 733pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Belső Perem területén található Bestine egy kráterekkel és repedésekkel tarkított világ volt, melynek felszínét átjárta a víz, keskeny csatornák és medencék hálózatát hozva létre. A kian'thar faj YE 278-as és YE 211-es sikertelen letelepedési kísérleteit követően egy csoport h'kig zarándok érkezett a bolygóra YE 170-ben. A központi hatalom hiánya miatt a galaktikus polgárháború idején már több ezer, legfeljebb százezer fős laza kapcsolatban álló közösség létezett, síkságokon, szigeteken és lávaalagutakban egyaránt.

YE 3-ban a Galaktikus Birodalom Bestine-t választotta ki egy új hajógyár helyszínéül. Mivel az ezért kitelepített bestine-i lakosok nem kapták meg az ígért otthont egy szomszédos rendszerben, a bolygón maradt ügynökökkel szövetségben lázadó szervezetet hoztak létre. A Juggerhead kódnevű birodalmi bázis – mely hivatalosan Acclamator-osztályú rohamhajókat gyártott, gyakorlatilag azonban az egyszemélyes víz alatti TIE torpedó fejlesztésén dolgozott – azonban ellenállt minden szabotálási kísérletnek. YU 9-ben, Mitth'raw'nuruodo főadmirális halálával a bolygó az Új Köztársaság kezére került, a birodalmi szeélyzet pedig az evakuációt követően elsüllyesztette az üzemet.

Megjelenések

Jegyzetek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki