FANDOM

BarabelNEGAS
Barabel
Biológiai rendszerezés
Megjelenés és külső
Átlagos magasság:

1.9 - 2.2 méter

Bőrszín:

vörös, fekete, szürke

Hajszín:

nincs

Szemszín:

fekete

Megkülönböztető
jegyek:

pikkelyek, farok

Társadalom és kultúra
Őshonos bolygó:

Barab I

Nyelv(ek):

Barabel

Ismert személyek:

A Barabel a Barab I bolygó hidegvérű hüllő faja. Sok tettüket a vadász ösztönük vezérli, ami azt az előítéletet alakította ki róluk, hogy mindig dühösek vagy legalábbis makacsok. A barabeleknek nagyon vékony, sötét színű pikkelyeik vannak. Egy kábítólövedék nem sebzi meg őket, de le sem lassítja, ami ezeknek a pikkelyeknek köszönhető. Szükség szerint el tudják hullajtani a farkukat, ha menekülni akarnak. A farkuk megléte a legjellemzőbb elkülönítési forma egy másik hüllőfajtól a trandoshantól.

Történet

Egy barabel legenda szerint egy kis csoport Jedi, az ithori Noga-ta vezetésével YE 900-ban a Barab I-re érkezett. Noga-tanak sikerült véget vetnie az ezer év óta tartó véres polgárháborúnak. A Jedit nagy tiszteletben tarották és mindenek felett elfogadták a Jedik ítéleteit.

A találkozás után a barabelek alig tartottak kapcsolatot a külvilággal. Röviddel a Galaktikus Birodalom megalapítását követően, Bolygóközi Szafarik indultak a Barab I-re, hogy vadászatokat rendezzenek, ahol maguk a barabelek voltak a zsákmányok. Miután néhányan elestek, egy Shaka-ka nevezetű vezető csapatokat szervezett a legközelebb álló vadászokból, hadsereget formálva, ami elpusztította a szafari hajóit. Amikor a Osted Alater vezette Birodalmi Felderítés rájött, hogy a barabelek értelmes lények, a szafarik befejeződtek. Shaka-ka szövetséget kötött Paro Lanto Birodalmi Kormányzóval és megengedte, hogy felépítsék Alater-ka kikötőjét.

Később, az Új Köztársaság korában sok barabel lett a Jedi rend tagja. A leghíresebb közölük Saba Sebatyne volt. A barabelek csaknek teljesen kihaltak, amikor a bolygójukat elpusztította a Yuuzhan Vong invázió.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki